הותרו לפרסום שמות ארבעת ההרוגים בפיגוע בבית הכנסת הבוקר בירושלים: משה טוורסקי בן 59, תושב שכונת הר נוף בירושלים, הרב אריה קופינסקי בן 43, תושב שכונת הר נוף, הרב אברהם שמואל גולדברג, בן 68, תושב השכונה אף הוא, הרב קלמן לוין (50).

על פי המשטרה, טוורסקי, קופינסקי ולוין החזיקו גם באזרחות אמריקאית פרט לאזרחותם הישראלית, ואילו גולדברג החזיק גם באזרחות בריטית בנוסף לאזרחות ישראלית. 
מחבלים ממזרח ירושלים נכנסו הבוקר (ג') לבית הכנסת "בית תורה קהילת יעקב" שבשכונת הר נוף בירושלים, ותקפו מתפללים באמצעות גרזנים ואקדח, ופתחו בירי חסר הבחנה לעבר המתפללים. 2 שוטרים שהגיעו במהירות לזירה ניהלו קרב יריות עם המחבלים, בסיומו המחבלים חוסלו.

לאחר מכן התבררה עוצמת הזוועה: 4 הרוגים  ו-8 פצועים בהם גם שני השוטרים, אחד מהם באורח אנוש. 4 מתוך 8 הפצועים נפגעו באורח קשה, ופונו לבתי החולים הדס עין כרם ושערי צדק.


הרב אברהם שמואל גולדברג, שנהרג הבוקר בפיגוע
ד"ר ג'ויס מורל, רופאה המתנדבת באיחוד הצלה וגרה בשכונה שהגיע אף היא מהראשונים לזירת הפיגוע מסרה: "כשהגעתי לזירה נתקלתי בזירה קשה מאוד, מתפללים שוכבים עם טליתות ותפילין לראשם כשהם ללא רוח חיים, חלק מהנפגעים היו במצבים שונים בהם קשה בינוני וקל, הנפגעים סבלו מפצעי ירי ודקירות, המתפללים מסרו לי כי המחבלים נכנסו במהלך תפילת שחרית והחלו לטבוח בהם עד להגעת כוחות משטרה שניטרלו אותם".
שר הביטחון ביטל סיור הבוקר במחווה אלון ונסע לקריה לקיים הערכת מצב עם שאר גורמי הביטחון ובהמשך הם צפוים לעלות לירושלים להתיעצות עם ראש הממשלה. גורם ביטחוני "אני לא מופתע. כשאבו מאזן לא עוצר את ההסתה ברחוב כלום לא מפתיע"  עוד מעריכים במערכת הביטחון כי מדובר בפיגוע שיצא ממזרח ירושלים בהמשך להסתה פרועה שיוצאת מרמאללה.
שר החוץ, אביגדור ליברמן, אמר כי פיגוע שמתבצע בבית כנסת בזמן תפילה הוא מעשה המעיד יותר מכל על שפלותם של הרוצחים וכי האחריות מוטלת במלואה על יו״ר הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן. "אבו-מאזן הופך במכוון את הסכסוך לסכסוך דתי בין יהודים למוסלמים וההסתה השיטתית שהוא מוביל נגד יהודים - שבין היתר הוא מגדיר כטמאים שאינם יכולים לעלות להר הבית, היא ההנחייה לביצוע לפיגועים נבזיים כאלה".
שר החוץ קרא לקהילה הבינלאומית להוקיע את דבריו האנטישמיים של אבו-מאזן שמובילים למעשי טבח נוראיים כמו זה שהתבצע הבוקר בבית הכנסת ולהבהיר לו כי מי שמתנהל בצורה הזו אינו יכול להיות אישיות מדינית לגיטימית".