נשיא ארה"ב ברק אובמה גינה הערב (ג') את הפיגוע בבית הכנסת בשכונת הר נוף בירושלים, בו נרצחו ארבעה מתושבי השכונה על ידי שני מחבלים פלסטינים - ע'סאן מוחמד אבו ג'מל ובן דודו עודאי עבד אבו ג'מל. שלושה מבין ההרוגים - אריה קופינסקי, קלמן לוין ומשה טברסקי - החזיקו באזרחות אמריקאית בנוסף לאזרחותם הישראלית.

"אני מגנה בתוקף את מתקפת הטרור על המתפללים בבית הכנסת בירושלים", אמר אובמה לכתבים בבית הלבן, והוסיף: "אין ולא יכולה להיות כל הצדקה למתקפה שכזו על אזרחים חפים מפשע".
אובמה קרא לישראלים ולפלסטינים להרגיע את הרוחות: "בזמנים רגישים אלו בירושלים, חשוב שמנהיגי שני הצדדים, כמו גם אזרחים רגילים, יעבדו יחד על מנת להרגיע את המצב, לדחות כל אלימות, ולחפש יחד דרך שתביא לשלום".

נשיא ארה"ב, שציין כי מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי שוחח עם ראש הממשלה נתניהו בנוגע לפיגוע, אמר גם כי: "באופן טרגי, לא מדובר בפעם הראשונה בחודשים האחרונים בה אנו עדים לאירוע שכזה. יותר מדי ישראלים מתו. יותר מדי פלסטינים מתו".  
לפנות ערב ולאחר התייעצות בטחונית הנחה נתניהו להרוס את בתי המחבלים שביצעו את הפיגוע היום, ולקדם את הריסת בתי המחבלים שביצעו פיגועים בתקופה האחרונה. בנוסף הנחה נתניהו להגביר משמעותית את האכיפה נגד מסיתים לפיגועים. זאת בנוסף לשורת החלטות נוספות שהתקבלו במטרה לחזק את הביטחון ברחבי הארץ.
לוויות ארבעת ההרוגים יצאו בשעות הצהריים לכיוון הר המנוחות. בנו של הרב משה טברסקי ספד לו עם צאת מסע ההלוויה, ואמר: "חוץ מלהיות בן ועבד של הקדוש ברוך הוא, אבא היה אדם עם מידות. הוא התנהג אליי בכזו אהבה ותמיד נתן הרגשה טובה בכל דבר".