גורמים ביטחוניים בכירים עדכנו לפני זמן קצר (ה') את משפחות החיילים שנפגעו בדריסה בצומת גוש עציון לפני כשבועיים, כי לאחר חקירה מאומצת וראיות  - עולה כי מדובר בפיגוע דריסה על רקע לאומני. כזכור, החקירה העלתה בתחילה את האפשרות כי מדובר בתאונת פגע וברח.
כזכור, שלושה לוחמים נפצעו באירוע, אחד קשה ושניים בינוני, לאחר שרכב מסחרי לבן וגדול עם לוחיות רישוי פלסטינית דרס אותם, בעת שעסקו בביטחון שוטף של ציר 60 בסמוך למחנה הפליטים אל-ערוב.
תחילה הסתמן מהחקירה כי אירוע הדריסה הוא בעצם תאונת דרכים ולא ניסיון פיגוע. בבוקר שלאחר הדריסה, נהג המכונית הסגיר את עצמו לידי כוחות הביטחון והועבר לחקירה.

כזכור, הרכב נמצא נטוש עוד בליל הפיגוע ומאז נערך מצוד על ידי כוחות הביטחון בבית עווא, כפר שנחשב לעוין מאוד כלפי ישראל. הכוננות עלתה בעיקר לאור החשד כי מדובר בפיגוע שני שאירע באותו היום. קודם לכן, באותו היום בשעות הצהריים, אירע פיגוע דריסה בירושלים, בו נהרג קצין מג"ב, ג'עאדן אסעד ונפצעו עוד 13 אנשים נוספים.
גורם צבאי בכיר התייחס אז לאירועים בירושלים ולהתחממות בגזרה ואמר כי "אין ספק כי מדובר בעליית מדרגה חמורה של פיגועים עממיים. לשאלת "מעריב השבוע" האם מדובר באינתיפאדה שלישית ענה הגורם: "זה בהחלט מתנהל כמו אינתיפאדה שלישית שהסממן הראשי שלה זה רצף אירועים דומים בכמה זירות שונות ובפרקי זמן יחסית שונים בין אירוע לאירוע".