יו"ר ועד ההורים באשקלון, אביבית סימני, יצאה היום (ה') כנגד הדברים שאמר ראש עירה, איתמר שמעוני, באומרה כי הוא קיבל את ההחלטה להוציא את העובדים הערבים מגני הילדים ללא ידיעת הועד העירוני וללא התייעצות עימם.

"נכון, הדבר שביקשנו להגביר את הערנות ולהוסיף מאבטחים במוסדות החינוך ואשכולות הגנים בהם חסרים מאבטחים, או ישנה עבודה ובנייה בתחומי הגן, אך לא הזכרנו את גירוש העובדים", מסרה ל"סופהשבוע מעריב", סימני, שכינתה את ההחלטה כפופוליסטית ולא ריאלית.
גם יו"ר ועדת החינוך של השלטון המקומי וראש עיריית רמת גן גינה את ההחלטה באומרו כי: "החלטתו של ראש עיריית אשקלון שלא לאפשר העסקת עובדים ערבים- ישראליים באופן גורף בעיר, היא החלטה רגשית שגויה שעלולה לגרום נזק בלתי הפיך ומשדרת מסר בעייתי במיוחד לילדי ישראל שלא כל אזרחי המדינה שווים". זינגר הוסיף כי יש מקום להגברת הפיקוח ולפעילות ביטחונית מוגברת, אך אין מקום לפגוע בציבור שם שחי ומתפרנס כאן.

"ההחלטה הזו מבוססת על אמרות קדומות, בעיני זו אמרה שלא צריכה להיאמר", מסר פרופסור עליאן אלקרינאוי, נשיא המכללה האקדמית, אחווה. "אסור לנו כבעלי תפקידים לפלג או לעשות הכללה בעקבות התנהגות זו או אחרת , אנו צריכים לגלות סבלנות, איפוק, וכבוד זה לזה". הפרופסור ציין כי הוא מגנה בכל תוקף את המעשה החמור שנעשה בבית הכנסת.
"אני מזועזע מאמירות שיש בהן הדרה או פגיעה באדם רק בשל מוצאו ואמונתו הדתית", אמר היום שר החינוך, שי פירון. "אני חושב שלאמירות כאלה אין מקום. זה בהחלט לגיטימי שיש חשש ופחד, קשיים כאלה ואחרים בעקבות האירועים המזעזעים שחווינו, אבל אני חושב שאסור בשום צורה שהיא סיטואציה שבה קבוצה שלמה בחברה הישראלית מוצאת את עצמה מחוץ לגדר".