ארגון חמאס הגיב לקראת הצהרייים (יום ו') לפרסום לפיו כמה מפעיליו תכננו להתנקש בשר החוץ אביגדור ליברמן באמצעות ירי RPG על מכוניתו. "אין לנו מידע בנושא", אמר דובר הארגון סאמי אבו זוהרי בדברים שצוטטו בסוכנות הידיעות רויטרס. "אולם, אנחנו מדגישים שמנהיגי הכיבוש האחראים להרג ילדים ונשים ולחילול של מקומות קדושים הם מטרות לגיטמיות להתנגדות".

גם שר הביטחון, משה בוגי יעלון, התייחס לחוליה שנחשפה, וציין כי הייתה זו חוליית הטרור הרביעית שנחשפה ביו"ש ובירושלים מאז מאי האחרון. אתמול הותר לפרסום כי בפעילות של שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל נחשפה חולייה צבאית של חמאס באזור הכפרי של בית לחם, שתכננה לבצע פיגוע נגד אחד משכניה באזור, שר החוץ ליברמן. על פי מערכת הביטחון, חברי החוליה פעלו לרכישת טיל RPG במטרה לפגוע ברכבו של השר ליברמן. 
השר יעלון הפנה אצבע מאשימה כלפי איסטנבול, שהינה מקור הטרור, לדבריו: "החוליה הראשונה שחשפנו הייתה חוליה שהופעלה מטורקיה, מאיסטנבול, על ידע סאלח אל- ערורי. מפקדת הטרור של החמאס בחו"ל נמצאת באיסטנבול, השנייה נמצאת בעזה. אותה תשתית טרור שמנתה 96 מחבלים התכוונה לבצע פיגועים קשים נגדנו, וגם להפיל את הרשות הפלסטינית ביהודה ושומרון ולהשתלט עליה. מאז היו עוד שתי תשתיות טרור שנחשפו, וזו הרביעית".

יעלון, שהאשים רבות את אבו מאזן על כך שהוא מסית את עמו ולא עושה דבר להרגעת הרוחות, ביקש לחדד את דבריו של ראש השב"כ יורם כהן השבוע בכנסת. "מאחר ואני שומע את ראש השב"כ לא מעט בדיונים, אני משוכנע שמי שהוציא באופן מעוות את הדברים שלו בדיון ועדת חוץ וביטחון... הייתה לו כוונה פוליטית. מה שאומר ראש השב"כ זה שלאבו מאזן אין אינטרס להפעיל טרור ביהודה ושומרון. אני אגיד יותר מזה: הוא מפוחד מהאפשרות שיהיה טרור ביהודה ושומרון, כי הוא מבין שזה יפיל אותו. הוא למד את הניסיון של מלחמת הטרור הפלסטינית וחומת מגן.
"מצד שני אי אפשר להתעלם מההסתה שלו במה שקשור להר הבית וירושלים. בין אם זו האמירה שיהודים הם טמאים ואסור להם לעלות להר הבית. בין אם זה מכתב התנחומים של משפחת המחבל שניסה להתנקש בחייו של יהודה גליק, ובין אם זו עלילת הדם של נהג האוטובוס הערבי במזרח ירושלים שהתאבד, והופכים אותו למישהו שמתנחלים רצחו אותו, שקר וכזב. לכן אין סתירה בין הדברים: מצד אחד (אבו מאזן) לא מפעיל טרור לא מעל לשולחן ולא מתחת לשולחן ביהודה שומרון, כמו שראש השירות אומר, מנגד מסית לאלימות בירושלים".
מפקד החוליה שניסתה להתנקש בליברמן, איברהים סלים מחמוד זיר, כבן 37, פעיל חמאס בכיר מהכפר חרמלה, אשר ריצה בעבר תקופות מאסר בגין פעילות צבאית וארגונית בחמאס, החל לגבש במהלך ימי מבצע ״צוק איתן״ את התוכנית להתנקש בשר החוץ הישראלי, וגייס לצידו את אחיו, זיאד סלים מחמוד זיר, בן 35, ואת עדנאן אמין מחמוד צביח, כבן 31, פעיל חמאס, שניהם תושבי חרמלה, שנכלאו בעבר. בנוסף פנה איברהים ליוסף אבראהים יוסף אלשיח', כבן 50, תושב מראח רבאח, פעיל חמאס המוכר בעברו הצבאי, על מנת שיסייע לו להשיג RPG.
במערכת הביטחון אמרו אמש כי "כוונות פיגוע אלה מצטרפות למגמת עליה מדאיגה בפעילות חמאס לשיקום תשתיותיה ביהודה ושומרון מאז חטיפת הנערים בגוש עציון. תנועת החמאס ממשיכה להסית באתריה הרשמיים וללבות את האלימות בירושלים וסביבתה״. 
חשיפת הרשת חשובה מאוד למערכת הביטחון. מעבר לניסיון ההתנקשות שנמנע, הובילה החוליה לחוליה אחרת שתכנה לבצע פיגועי דריסה וירי בגוש עציון. נקודה חשובה לא פחות היא חשיפת הקשר הישיר לחמאס, שלא אפיין את הפיגועים שבוצעו בתקופה האחרונה.