פסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי אחר נפתח במוצאי יום שבת בטקס חגיגי. בטקס הפתיחה, שבו ציין הפסטיבל 35 שנה להיווסדו, השתתפו כ-5,000 איש, בהם סגן שר האוצר מיקי לוי, ח"כ שאול מופז ויו"ר מפעל הפיס עוזי דיין.

בפתיחת האירועים, טרם הופעתה של הזמרת שרית חדד, נשא דברים ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי. בדבריו ביקר לנקרי בחריפות את שרת התרבות והספורט לימור לבנת על כך שלא ביקרה בפסטיבל מעולם במסגרת תפקידה.

"מאז היווסדו היה פסטיבל עכו לאחד מעמודי התווך של התרבות הישראלית, ולמעשה הפך להיות בית היוצר ובית הגידול של  רוב אמני ישראל בתחום התיאטרון", אמר לנקרי, וטען כי השרה לבנת "לא מצאה לנכון לכבדנו בנוכחותה ולו פעם אחת במהלך ימי הפסטיבל, לא באירוע הפתיחה, לא בימי ההצגות ומופעי החוצות המרהיבים ולא בטקסי הנעילה ובחלוקת הפרסים להצגות הזוכות.


טוענת כי כלל לא הוזמנה. לימור לבנת. צילום: מרק ישראל סלם. 

"אין לי ספק כי אילו היא הייתה טורחת ועושה זאת, הדברים היו נראים אחרת, ובוודאי כפי שקרה עם כל שר שביקר בעכו בעשור האחרון והיה יכול להתרשם מהתנופה האדירה, גם היא הייתה מתרשמת מייחודיותו של הפסטיבל, ממורכבותו ומחשיבותו, הן ברמה התרבותית והן ברמה הלאומית".

לנקרי הוסיף ואמר כי "תמיכתו הכספית של משרד התרבות בפסטיבל עכו היא ללא ספק נדבך חשוב בקיומו, אך נדרשת גם תמיכה מורלית ומוסרית של שותפות אמיתית. אני מקווה ששרת התרבות תמצא לנכון להגיע לעכו בימים הקרובים ולבקר בפסטיבל החשוב ביותר במדינת ישראל".

מלשכתה של השרה לבנת נמסר כי השרה כלל לא הוזמנה לפסטיבל עכו. ממשרד התרבות והספורט נמסר בתגובה כי "משרד התרבות מלווה את פסטיבל עכו במשך כל שנותיו ומעניק לו את התמיכה השנייה בגובהה בין הפסטיבלים, לאחר פסטיבל ישראל".

אירועי הפסטיבל פסטיבל עכו מעלה השנה 11הצגות בכורה שעוסקות במגוון נושאים, בהן "אופל־יה", שמביאה את סיפורי המסע של ילדים אבודים דרי רחוב; "סלים סלים", שמגוללת את סיפורו של אסיר פלסטיני שמשתחרר מהכלאהישראלי; "למונה ליזה יש שפם", יצירה שמעלה את לבטיה של נערה בנוגע לנטייתה המינית; "הבית זה מה שמפריד" שחושפת את מקומם של המוגבלים והדחויים בחברה; "מנותקים" שעוסקת בדור אבוד הנלחם במציאת משמעות לחייו; ו"פנינה בלב נייר", הצגה שמתמקדת בכוח ההישרדות דרך יצירת בובות.

נוסף על כך, בפסטיבל יציגו תיאטראות רחוב ותיאטרון אינטראקטיבי, יועלו מופעי מוזיקה ומחול, קטעי קרקס ולהטוטנות, מופעי אקרובטיקה אווירית על חבל והצגה שטה מיוחדת בשם "האוצר" המיועדת לילדים, בבימויו של נורמן עיסא, המשלבת הפלגה בחופי עכו.

במקום יהיו גם במות מוזיקה קצביות, פסלים חיים, יצירות וידיאו־ארט ויריד אמנויות. אטרקציה ייחודית אחרת היאמופע קרבות אבירים שנועד לכל המשפחה, המעניק חיים לסיפורם של ריצ'רד לב הארי ואביריו הצלבנים לאחר כיבוש עכו בסוף המאה ה-12 לספירה. מופע האבירים משחזר חוויה היסטורית בת אלף שנה, שהתרחשה בימים הקדומים בהיפודרום ההיסטורי של עכו.