תוכנית הריאליטי "הישרדות", תמשיך להופיע על המסך שלנו בשנים הקרובות, אך תנדוד מערוץ 10 לעבר ערוץ 2, כך הודיעו היום (ד') קברניטי הערוץ. 

לאחר התגבשות תוכנית ורשבסקי בערוץ 10 על פיה לוח השידורים יתמקד באקטואליה, דוקו, תחקיר ודרמה, הוחלט בערוץ למשוך את התביעה בעניין זכויות השידור של הריאליטי "הישרדות" בישראל.

ערוץ 10 החליט ליזום את סיומו של ההליך המשפטי, ועל פי ההסכם שנחתם, ערוץ 10 ימשוך את תביעתו לקיום ההסכם עמו בעניין זכויות שידור הריאליטי 'הישרדות' בישראל, וחברת קאסטאווי, בעלת הפורמט, תוותר על כל תביעותיה הכספיות מערוץ 10.


איתי שגב ובוקי נאה. צילום: יואב ארי דודקביץ, פלאש 90

ביולי 2013 לחץ בית המשפט המחוזי בתל אביב על הצדדים להסכים לפשרה על פיה ערוץ 10 יממש את זכותו על פי החוזה וישדר עונה נוספת של "הישרדות", אולם הצדדים לא הצליחו להגיע לסיכום הפרטים,

אימוץ האסטרטגיה העסקית והתכנית החדשה שהוביל מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי, שכוללת החלטה שלא לשדר תוכניות ריאליטי, שינה את המצב והביא לסיומו המידי של ההליך המשפטי.

מערוץ 10 נמסר: "המהלך העסקי והתכני שהתחלנו לפני מספר חודשים התגבש וכבר נושא פרי. ערוץ 10 הנו כיום ערוץ שמתמקד בתכני אקטואליה, תחקיר, דוקו, ודרמה. מרגע שהתוכנית העסקית ולוח השידורים קרמו עור וגידים כבר לא היתה שום תוחלת בסיום של ההליך המשפטי בעניין זכויות השידור של הריאליטי 'הישרדות'.

עפ"י המסתמן, ענף הטלוויזיה הולך לקראת הסרת חסמים ותחרות בין מספר ערוצים. אנחנו בטוחים ש'רשת' תמשיך להפיק ולשדר בישראל את הריאליטי 'הישרדות' ומאחלים לה בהצלחה"

העונה האחרונה של "הישרדות", בגרסת VIP, שודרה בין מאי 2012 לאוגוסט 2012 והיתה השישית במספר. בסיומה זכה איתי שגב בתואר השורד האחרון.

מאז הוקפאה התוכנית לאחר סכסוך משפטי ארוך בין ערוץ 10 ליוצרת הפורמט חברת CASTAWAY הבריטית. ב-CASTAWAY חתמו על הסכם להעברת הזכויות לתוכנית הריאליטי המצליחה והוותיקה לזכיינית רשת בערוץ 2, אך בערוץ 10 טענו להפרת ההסכם עימם, ומאז הצדדים נמצאו בהליכים משפטיים עד לפשרה.

עו"ד בוקי כצמן, שייצג את ערוץ 10, מסר בתגובה: "מבחינה משפטית הייתי שמח להגיע להכרעה משפטית בתיק עקרוני וחשוב כזה. אין לי ספק שההכרעה שהיתה מתקבלת היתה לטובת ערוץ 10, בהמשך ישיר להחלטה הקיימת שניתנה בבקשה לצו מניעה זמני, ובהמשך להתבטאויות בית המשפט במהלך כל הדיונים. משהשתנתה המדיניות העסקית של הערוץ, נותר רק הצורך להדוף את התביעות הקלוטות מן האוויר שהוגשו נגד הערוץ וכך נעשה".