אני בן 37. לפני זמן מה קיבלתי קידום במקום עבודתי, לקחתי על עצמי אחריות והגעתי לתפקיד שמאוד רציתי, אבל לצערי אחרי כמה חודשים חזרתי אחורה. זה מצב שחוזר על עצמו. אני תמיד מגיע לפסגה מסוימת, אבל אחרי זמן מה פתאום הכל חוזר לאותו מצב. אני חושב שזה בגלל שלא התעריתי מספיק עם אנשים, נמנעתי מכך כי ראיתי שעדיף לי לרדת מדרגה מאשר לעלות מדרגה ולא להרגיש טוב עם עצמי. למה זה תמיד קורה לי? והאם הקידום שלי עוצר את אשתי מלהתקדם?

"כדי להתקדם בן אדם צריך לצאת מהקופסה. החוכמה של האדם במערב המתקדם והמהיר שאנו חיים בו היא להפוך כל כישלון להזדמנות חדשה כי אין באמת דבר שהוא בלתי אפשרי, יש 'אני לא יכול יותר' או 'אין לי כוחות יותר'. אתה צריך לבחור אם אתה רוצה לנוח או להתקדם. יש פעמים שבהן אדם אומר לעצמו: 'מספיק, אני סיימתי את המנה', ויש פעמים שהוא אומר לעצמו: 'היקום מנסה אותי, מה אני צריך ליצור עכשיו בשביל ללכת הלאה?'"

"היקום הוא כמו מדרגות, ואתה צריך לחשוב מה אתה צריך לעשות בשביל ללכת הלאה ולהתקדם. בילדותך היית צייתן ותמיד בחרו בשבילך, וכשאדם הוא צייתן זה מוריד ממנו הרבה דברים והוא לא לוקח אחריות. מה שמבקשים ממך בעולם הזה, כאדם בוגר, זה להתבגר ולקחת אחריות, לא לציית. עליך לנסות ליצור קשרים בעצמך וליזום, לא לחכות שאחרים יפנו אליך. כל צייתנות מונעת יזמות מסוימת".

"ברור שלפעמים חייבים לציית לחוק, אבל מעבר לכך אדם צריך גם להתרחב בתוך עצמו כאדם. אתה לקחת את הצייתנות למקום של צמצום. אתה שופט אנשים, אבל אתה כנראה צריך להתרחב ואתה עדיין זקוק לסליל של אנשים. בני אדם קשורים אחד לשני בחוטים, ואנחנו כמעט לא יכולים להתקיים כבני אדם ללא אנשים אחרים. לגבי אשתך, לדעתי אם היית מתקדם במקרה הזה, זה לא היה עוצר אותה כי אתה היית מתרחב בתוך המסגרת, כאדם, ולא מעבר".

בזמן האחרון אני סובלת מנשירת שיער חמורה. לכאורה אפשר להגיד שזו פונקציה של תזונה, סטרס, גיל או גנטיקה, אבל אני מרגישה שיש משהו מאחורי הדברים שלא ראיתי ואני צריכה לתת עליו את הדעת. על מה מעידה נשירת שיער ומה עומד מאחורי הסימפטום הזה?

"את כמו עץ בתקופת שלכת שצריך להשיל את כל העלים ואת כל הפירות שהיו עליו לפני הצמיחה הבאה. התהליכים הללו מתבטאים פיזית, על ידי נשירת שיער, אצל הרבה אנשים שעוברים תקופות, רצפים והבנות. כשנשירת השיער היא חזקה, זה אומר שהשלכת נובעת מכך שלא הזינו את הגזע, ולכן זה מאוד חשוב שתדרשי מה שאת יכולה מהשרשרת הדורית שלך ומהגזע הדורי שלך".

"את צריכה להזין את השורשים שלך מחדש כי כל החוסר שיש לך בחיים נובע משורש שהוא לא מספיק חזק. במקרה כזה צריך לדשן יותר את האדמה ויש מישהו שצריך לעשות עבודה. לרצפים הדוריים יש שפה, מורשת ותרבות שלפעמים לא מתאימים למזג האוויר ולתנאים, ולכן את צריכה לבקש ולהגיד במדויק מה את צריכה. לפעמים צריך להיות כאלו, לדעת לדרוש ולהגיד: 'אני זקוקה עכשיו להזנה, לעזרה ולתמיכה'".


לרצפים הדוריים יש שפה, מורשת ותרבות שלפעמים לא מתאימים למזג האוויר ולתנאים. צילום אילוסטרציה: ingimage/asap 

יש לי בעיות עם השיניים והחניכיים שלי, אני סובלת מכאבים עזים, ואני אפילו לא יכולה לאכול. למה זה קורה לי?

"שיניים גדלות בינקות ונושרות בזקנה, והן מסמלות התחלה וסוף של חיים. לעומת זאת החניכיים לא נושרות לעולם. אדם נולד ומת עם חניכיים, והן מסמלות יציבות. כשיש בעיות של חניכיים ושיניים, זה אומר שאנחנו רוצים לשנות את תהליך הלידה שלנו, זאת אומרת 'אני רוצה להיוולד למשהו אחר, ואני רוצה להמית את כל העבר שלי'".

"זאת עבודה מאוד גדולה ובשביל זה צריך להכיר בתהליכים שונים בחיים. את תנועי הרבה מאוד בתקופה הנוכחית ותרגישי הרבה פעמים שעשית המון דברים, סיימת אותם ואת מתחילה מן ההתחלה כי את במקום אחר. כאבי השיניים שמהם את סובלת הם לא באמת בגלל השיניים. את עוברת תהליך של התחלה ושל 'לידה' אחרת. פעמים רבות אנחנו צריכים להיפרד מהרבה אנשים ולקבל אנשים אחרים בנגזרת אחרת כשאנחנו אנשים אחרים.

"עלייך להבין, את סיימת חיים מסוימים בתוך החיים האלה, ואת מתחילה חיים אחרים. את צריכה לבחור אנשים אחרים ושפה להיות בתוכה. יש אנשים שצריך להיות איתם שעה ויש כאלו שצריך להיות איתם דקה. לא צריך להיות בכל זמן, בכל קשר, עם כל אדם. קיבלת הזדמנות מופלאה, נצלי אותה".

מתוך תוכניתה של שלומית תמיר, כל יום שני ב־20:00 ב"רדיו ללא הפסקה". הביאה לדפוס: ליאת מלכא בלכטובסקי