העלאת שכר המינימום תגרום להשפעה שלילית על התעסוקה, כך צופה הכלכלן הראשי של משרד האוצר, יואל נווה, שהופיע בפני ועדת הכספים.
לדבריו, עיקר הנפגעים יהיו הצעירים שמבקשים להשתלב בשוק העבודה. "בהחלטה על העלאת שכר המינימום יש לקחת בחשבון את עלות השכר למעסיק, שתגדל מעבר לעלות השכר החודשי לעובד בגלל הגידול בהפרשות לפנסיה וכד'. הדבר יפחית את כדאיות ההעסקה של עובדים חדשים ולא מיומנים ובתחרותיות של התעשייה הישראלית".
נווה אמר לחברי הוועדה כי "כל האינדיקטורים מצביעים על האטה כלכלית אך לא מדובר במיתון. הצמיחה ב-2015 צפויה לעמוד על 3%, נמוכה מהמגמה של השנים האחרונות". 

הכלכלן הראשי של האוצר חשף מספר נתונים מפתיעים לגבי המשק הישראלי: המשק המקומי הוא משק קרדיטורי מול העולם שכן לישראלים יש יותר נכסים בחו"ל מה שיש לזרים נכסים בישראל.
לגבי השלכת מבצע צוק איתן אמר נווה: "בזמן הלחימה כלכלת ישראל הפגינה חוסן רב בשוקי ההון ושוק החליפין. יחד עם זאת, הפסד התוצר מוערך ב-3-4 מיליארד שקל: פחות צריכה פרטית ופחות צריכת שירותים, נתוני הגבייה בחודשים יולי-אוקטובר אינם מצביעים על פגיעה משמעותית למעט הירידה המשמעותית בתיירות הנכנסת בזמן הלחימה".