פארק השעשועים סופרלנד בראשון לציון ישלם על האפליה בין יהודים לערבים: בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר היום (חמישי) הסכם פשרה, לפיו הנהלת הפארק תספק 4,000 כרטיסי כניסה לתלמידים מהמגזר הערבי, בשווי 436 אלף שקל. בנוסף תשלם ההנהלה לתובעים שכר טרחה בגובה 70 אלף שקלים. השופט ציין בהחלטתו כי מדובר "בנושא חברתי חשוב, הן ברמת הפרט והן ברמה הציבורית הרחבה. הדברים מקבלים משנה תוקף וחשיבות, שעה שמדובר בפיצוי המיועד דווקא לבני נוער".



הפרשה החלה כשחאלד שקרה, מורה מיפו, התלונן בפני משרד החינוך כי פארק השעשועים נהג להקצות ימי פעילות נפרדים לבילוי של תלמידים יהודים ולאלו של תלמידים מן המגזר הערבי. זאת לאחר שביוני 2013 ביקש לשריין תאריך שבו יחגגו תלמידיו את סיום הלימודים. הוא נענה כי התאריכים שביקש אינם פנויים. כשהתקשר שוב והציג עצמו בשם "אייל", להפתעתו הרבה נאמר לו כי התאריכים פנויים.



בתובענה ייצוגית שהוגשה נגד הפארק, נטען כי לכל בני המגזר הערבי נגרם נזק מסוג "כעס, דה לגיטימציה, תסכול, ביזוי והשפלה". הקבוצה אותה ביקש המבקש לייצג הינה כל בני המגזר הערבי, אשר הוערכו על ידו בכ-1,500,000 איש. המבקש העריך את נזקו האישי של כל חבר בקבוצה בסך של 100 שקל.



מהנהלת הפארק הגיבו כי מפגשים בין בני הנוער מן המגזר ערבי לבין נוער יהודי, אשר ככלל מופרדים במסגרת מערכת החינוך ואינם רגילים להיפגש זה עם זה, יוצרים, כעניין שבשגרה, הפרות סדר ותגרות, פוגמים משמעותית ביכולת להפיק הנאה מהבילוי במקום ואף מסכנים את התלמידים מבקרי הפארק. לפיכך, ובעקבות בקשות של הנהלות בתי הספר, קיימו בפארק החל מ-2013 ימים נפרדים למסיבות סיום לבתי ספר ערביים ויהודיים. לאחר פרסום הפרשה הודיעו בהנהלת הפארק כי יחדלו מההפרדה הזאת.



בנובמבר השנה הגישו הצדדים לבית המשפט הסכם פשרה, לפיו יוקצו 4,000 כרטיסים ל"כל מי שהיה בתקופה הרלוונטית לבקשת האישור תלמיד או מורה במוסדרות החינוך במגזר הערבי". כרטיסים שלא ימומשו בתוך 24 חודשים יתרמו לשלוש עמותות העוסקות בקירוב לבבות ויצירת דוח שיח בין יהודים לערבים.