שר הבריאות משה ארבל ערך הבוקר (ראשון) את ביקורו הראשון במוסד רפואי מאז נכנס לתפקיד - במרפאה לבריאות הנפש 'מזור' שבעכו, אשר עמדה בסכנת סגירה. השר ארבל ציין כי בחירתו לקיים את ביקורו הראשון דווקא במרפאה לבריאות הנפש בעיר הצפונית מהווה הצהרת כוונות, שלפיה תחת תפקידו נושא בריאות הנפש בפריפריה יהיה בראש סדר העדיפויות של מערכת הבריאות במדינת ישראל. 

השר נפגש עם מנהלת המוסד ד"ר קרן גינת ובכירים נוספים ושמע מהם על הקשיים שחווה המרפאה בפרט ועל מצב בריאות הנפש באזור הצפון בכלל. לביקור הצטרפו חברות הכנסת נעמה לזימי ועאידה תומא סלימאן, אשר ציינו כי בנושא בריאות הציבור בפריפריה לא תהיה מחלוקת בין הקואליציה לאופוזיציה וכי כולם יפעלו יחד לקידום החזון המשותף והחשוב הזה. 

בסיום המפגש הנחה השר להימנע מסגירת המרפאה ואף למצוא פתרונות מיידיים להמשך מתן שירותי רפואה ניאותים, חרף הקושי בגיוס רופאים, וכן לקדם את הליך הבינוי בעדיפות עליונה. השר הדגיש כי לא ייתכן בשום אופן שמרפאה המופעלת על ידי משרד הבריאות לא תהיה נגישה לאנשים עם מוגבלויות.

שר הבריאות משה ארבל: "הביקור במרפאה לבריאות הנפש בעכו הוא ראשון מבין סדרת ביקורים. מה שראינו היום לא מקובל באף מדינה, בטח לא במדינה שמתיימרת להיות מדינה מתוקנת. שוחחתי עם פסיכיאטרים עובדי משרד הבריאות והם הביעו נכונות לתת מענה רפואי למוסד החשוב הזה, על מנת להבטיח את המשך פעילותו, למרות האתגרים והקשיים. בד בבד, מבחינת הבינוי והסיוע התקציבי אני חייב להזכיר את שר הבריאות הקודם הרב אריה דרעי, שבהסכם הקואליציוני נאבק על שחרור תקציבים ורואה בכך נושא ראשון במעלה. מרפאה לא מונגשת בשנת 2023 זה מנוגד לחוק. זה לא מוסרי, זה לא אנושי, ואנחנו נשנה את זה".