התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (ראשון) למנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי בבקשה שיסיים את תפקידו של סמנכ"ל המשרד, אלון חלווה. זאת בעקבות קביעת החשב הכללי באוצר כי התנהלותו הכלכלית בתפקיד הייתה רצופה בפגמים חמורים והתקשרויות משונות עם ספקים בתדירות ובהיקף כספי חריג.

"לאזרחי ישראל מגיע שירות המדינה מקצועי ואיכותי, ונטול משוא פנים והעדפת מקורבים. יש לפעול לאלתר להפסקת העסקתם של מי שנקבע שאינם מתאימים, ולחדול מהתערבויות פסולות ומוטות בשירות המדינה", מסרו. 

גורמים המעורבים במקרה אומרים ל'מעריב' כי "מקריאת החומרים מסתבר שהבדיקה לא הושלמה כפי שנרשם בכתב המינוי ובהנחיות שנתנו לעו״ד אסי מסינג שמינה עו״ד אחר לעשות את הבדיקה".

לדברי הגורמים, "לא נתקבלו מסמכים ממר חליוה שיבהירו את מעורבותו או אי מעורבותו באי סדרים שנתגלו לכאורה. קיים מאבק עיקש בין הביטחון ללוגיסטיקה כנגד החשבות והלשכה המשפטית שהוציאו 47 מליון ש"ח לבית ברעננה".

לטענתם, "הם מחפשים שעיר לעזאזל, כי הרי כולם עשו יד אחת לקדם את פרויקט רעננה. עוד צפויים גילויים חדשים". ההערכה היא שהחומרים הנוספים ישקלו בימים הקרובים ותצא החלטה של מנכ״ל משרד רה"מ בנושא.

כזכור, נגד חלווה נערך הליך שימוע לפני פיטורין בשל טענות לחוסר התאמה, התקנת אמצעים בסמוך לבית ראש הממשלה ללא קבלת היתר בנייה כדין וכן בשל התקשרויות משונות עם ספקים בתדירות ובהיקף כספי חריג. בסיום ההליך הוחלט על הפסקת העסקתו בשירות המדינה, אולם באופן תקדימי, סמוך למועד תום העסקתו של חלווה, הורה נציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ על הקפאת פיטוריו ובחינה מחודשת של ההליך. 

הבדיקה, אשר נערכה על ידי היועץ המשפטי של משרד האוצר, עו"ד אסי מסינג, יחד עם החשב הכללי, קבעה כי בהתנהלותו של מר חליווה נפלו פגמים חמורים רבים, וכן כי פיטוריו של חלווה על ידי המנכ"לית הקודמת נעשו בצורה מקצועית וראויה. הבודק אף סיכם וקבע כי "ביטול החלטת הפיטורים תהיה בלתי סבירה באופן קיצוני".

לטענת התנועה לאיכות השלטון, בנסיבות אלה ברור כי מעל המשך העסקתו של אלון חלווה במשרד ראש הממשלה מתנוסס דגל שחור, ועל כן, מבקשת התנועה ממנכ"ל המשרד לפעול לסיום העסקתו לאלתר.

עו"ד רן יוסף, ראש מחלקת ליטיגציה בתנועה לאיכות השלטון: "תוצאות הבדיקה שנערכה מאשרים שוב לא רק את הבעייתיות בהתנהלותו של חלווה, אלא גם את הבעתיות הרבה בהתערבותו של הנציב בהליך. לאזרחי ישראל מגיע שירות המדינה מקצועי ואיכותי, ונטול משוא פנים והעדפת מקורבים. יש לפעול לאלתר להפסקת העסקתם של מי שנקבע שאינם מתאימים, ולחדול מהתערבויות פסולות ומוטות בשירות המדינה".