ועדת השרים לחקיקה אישרה אתמול את תמיכת הממשלה בהצעת החוק של חה"כ צבי סוכות כל הנוגע להסתה וקובע קנסות כבדים עבור פעולות הסתה הנחשבות קלות כמו הנפת דגל טרור, פרסום תמונות מחבלים וסמלי ארגוני טרור. 

ח"כ סוכות שוחח היום (שני) עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר ב-103FM והתייחס להצעה: "אני חושב שזה חוק שנותן כלים מאוד טובים למשטרה. היום כמעט לא נפתחות חקירות הסתה, והחוק הזה יתן כלים פשוטים. שיתפת תמונה של מחבל עם דברי שבח? קבל קנס. הרמת דגל של חמאס? תקבל קנס. כל מה שמוגדר כארגון טרור בחוק, מי שמניף את הדגל או הסמל שלו, מקבל קנס".

"קודם כל מי שמגדיר מה מוגדר כארגון טרור או מחבל זה לא החוק הזה אלא הכנסת, שר הביטחון. אני מחזיק מעצמי אדם שמסתובב בחוגי הימין הקיצוני לא מעט ולא נתקלתי שנים האחרונות אף פעם בדגל של תנועת כך. התנועה הזו בכלל לא קיימת, לעומתה חמאס וחיזבאללה זה אפילו לא בר השוואה.

"האנשים בחווארה, איזה דגל הם אמורים להניף?", תהה אופנהיימר, וח"כ סוכות השיב: "כל דגל שלא מסמל ארגון שחרט על דגלו את ההשמדה של המדינה היהודית. היות שהם בני אדם מגיע להם לאכול ולשתות, ולהניף דגל כל עוד הדגל הזה לא מסמן שצריך לרצוח את כל היהודים ולהשמיד את מדינת ישראל. עד היום אש"ף לא שינה את האמנה שלו בכלל, אתה יודע את זה כמוני. ארגון אש"ף לא שינה את העמדה שקוראת להשמדת מדינת ישראל, ולכן הדגל הזה לא לגיטימי".

אמירותיו והצעת החוק של חבר הכנסת עוררו סערה באולפן בקרב צמד המגישים. "טרוריסטיים יהודיים זה בסדר", טען אופנהיימר. סג"ל השיב:אתה מגן על חמאס, חיזבאללה. יש יותר הפגנות שאנשים מרימים דגלי חיזבאללה וחמאס."

עד שלבסוף התרעם סוכות בעקבות דבריו של אופנהיימר: "מה כואב לך בחוק? למה אתה כל כך מזדעק להגן על אנשים שתולים תמונות של מחבלים או דגלים של חמאס וחיזבאללה? אתה לא מבין שהדבר הזה מעודד טרור? שאנשים בשם הדברים האלה יוצאים ומבצעים עוד פיגועים?"

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm