היום (רביעי) תעלה להצבעה במליאת הכנסת הצעת חוק שיזמה ח"כ פנינה תמנו שטה שאליה הצטרפה ח"כ קטי (קטרין) שטרית הצעת חוק שירותי רווחה זכויות נשים ששהו במקלט לנשים מוכות (תיקון – העלאת סכום מענק הסתגלות ושינוי מועד תשלומו).

חוק שירותי רווחה (זכויות נשים ששהו במקלט לנשים מוכות), התשע"ג–2023 קובע הוראות שמטרתן לסייע לנשים ששהו במקלט לנשים מוכות לצאת מהמקלט ולשוב לחיות בקהילה. החוק קובע הוראות שונות ובהם תשלום מענק הסתגלות לאישה שעוזבת את המקלט, מתן מעטפת של טיפול וסיוע וכן אפשרות לשהות בדירת מעבר לאחר היציאה מהמקלט. אישה שעוזבת מקלט לנשים מוכות מוצאת את עצמה לעיתים חסרת כל, חסרת קורת גג וחסרת אמצעים כלכליים שיוכלו לסייע לה לבנות את חייה מחדש.

כמו גם, קיים חשש שאישה ללא מקום מגורים וללא גב כלכלי תאלץ לחזור לבן הזוג הפוגע. בשל כל אלה מוצע להעלות את סכום מענק ההסתגלות לנשים ששהו במקלט לנשים מוכות, מסכום של 8,000 שקלים חדשים, לסך של 20,000 שקלים חדשים. העלאה זו מטרתה לסייע לאישה שיוצאת מהמקלט להתחיל ולבנות את חייה מחדש.

בנוסף, על פי הוראות החוק מענק ההסתגלות משולם כיום לאחר יציאת האישה מהמקלט, דבר שמקשה על נשים להיערך לעזיבתן את המקלט ולמצוא מקום מגורים חלופי במידת הצורך. לפיכך מוצע לקבוע כי תשלום מענק ההסתגלות ייעשה לפני עזיבת האישה את המקלט ולא יאוחר מ-30 ימים מיום שהגישה את הבקשה. 

ח"כ קטי (קטרין) שטרית מסרה בנוגע לחוק: "הנשים היקרות שסבלו מאלימות ומתמודדות עם קשיי הסתגלות לאחר יציאתם ממקלט לנשים מוכות, מקבלות סיוע של סכום זעיר ומביש ולכן הצעת החוק הינה להגדיל באופן משמעותי את מענק הסיוע על מנת לאפשר להם להתחיל את חייהן מחדש באופן מכובד יותר".