ברוך גרין, אחיה של ליבנת גרין ז"ל, החיילת שנורתה במחסום יתיר שבהר חברון בחשד לפיגוע, שוחח היום (חמישי) בתכנית 'שבע-תשע' ב-103FM וסיפר על אחותו.

אחרי שחברתה התאבדה, ליבנת נורתה למוות במחסום כשהתחפשה למחבלת

"אחותי הייתה מוכרת לרווחה עוד שנים אחורה, אבל לצערי זה נקטע כשהיא התגייסה לצבא ועברה לליווי של צה"ל. משם התפתח לה במהלך השירות פוסט טראומה, שנגרם מכל מיני סיבות כאלה ואחרות. כשהיא השתחררה לא שמנו לב לדברים האלה, לא ראינו מאפיינים כאלה ואחרים", אמר בפתח השיחה. "בעיקרון, רוב החיילים הבודדים לצערי נתמכים הרבה פעמים בצורה כלכלית ועניינית שקשורה לכל הנושא של תחום הדיור, הכסף לאוכל, כל הלוגיסטיקה שהם צריכים, אבל לא באמת יש להם מענה לצערי. לא מגורמי הרווחה ולא מצה"ל, מענה שקשור לנפש שלהם ולפוסט טראומה שנשארת להם מהשירות הצבאי. זו אחותי, לכאן או לכאן אני אוהב אותה".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

לסיום, דחה את הטענה שקבעה בוודאות כי מדובר היה בניסיון התאבדות של אחותו: "בכל אמצעי התקשורת פרסמו שהיא ניסתה להתאבד. זה לא היה ניסיון התאבדות. העניין עדיין בהליך של חקירה, אבל מהראיות שיש כרגע, בשיחה שתועדה בצילום המסך של הוואטסאפ, את רואה שיחה ששם היא מתכוונת שירו לה ברגליים. לא הייתה הצהרת התאבדות שעל פיה אפשר לקבוע שהיא ניסה להתאבד. מעבר לכך, היא הודיעה לחברים שלה, לעובדת הסוציאלית שלה, לכולם, נשאר רק שהיא תתקשר למשטרה ותודיע להם שהיא הולכת לעשות את זה. כל מי שדווח לו על המקרה היה צריך להודיע למשטרה. כשהודיעו למשטרה, כמעט שעה לפני המקרה, כל מה שהמשטרה הייתה צריכה לעשות זה להרים טלפון למחסום ולמנוע את האירוע הזה, להכין את הלוחמים שם למה שקרב. זה לא נעשה, זה מחדל. לכן יש לי כעס עמוק על המשטרה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM