חבר הכנסת אליהו רביבו ('הליכוד'), מרכז הקואליציה בוועדת הכספים, שוחח היום (ראשון) עם אריה אלדד ובן כספית בתכניתם ב-103FM והביע את דעתו על חוק הארנונה שעורר מחלוקת עם ראשי השלטון המקומי. זאת, לאחר שאלה הביעו זעם רב על המהלך והכריזו על שביתה בשל כך. 

סערת קרן הארנונה: מה משמעות ההצעה ועל מה המהומה?
מרד ברשויות: השלטון המקומי הודיע על השבתה כללית ממחר

לדבריו, "כבר בתחילת הדיונים, אצלנו בוועדת הכספים, התגלו המחלוקות. אני הבהרתי, כמרכז הקואליציה בוועדת הכספים, שכפי שהחוק הגיע עם אותו מודל ואותם פרמטרים - אני לא תומך ואני אפעל כדי שחבריי לקואליציה לא ייתחמו. הצעדי שהצדדים ינהלו דיון שבו צד אחד מציג את חששותיו לצד השני והצעתי להיות ביניהם. גם הבהרתי באותו הרגע שאם אגיע למסקנה שאם אחד מהצדדים יחפש להכניס עזים ולתקוע את התהליך, באותו הרגע הוא מפסיד את האצבע שלי. לשמחתי המתווה שהצגתי לצדדים היה מקובל, בעקבות כך הצדדים הגיעו להבנה. זה שהשלטון המקומי החליט לחזור בו - זה עניין שלהם".

בהמשך, עוד טען חבר הכנסת כי "המון רשויות היו חלק בלתי נפרד מכל התהליך הזה, היו שותפות פעילות לנוסחה שהגיעה היום כהצעה. זה לא משהו שסגרנו בשעה או שעתיים. אני הייתי פעיל לכך מסביב לשעון, ימים כלילות, ואני זה שהגשתי את מתווה הפשרה - לי אי אפשר לספר מי תמך ומה עשה".

רביבו סיכם: "חשוב שנבהיר שמדובר בסך הכול בהפרשה מגידול עתידי, בהכנסות מארנונה לעסקים וגם זה מוגבל בהתאם למדרגות עד למקסימום של 20 אחוז לשלוש שנים. אם עיריית רמת גן הולכת לגדול ב־3,000% וליהנות מ־40 מיליון שקלים, זה בסדר שהיא תסייע לרשות אחרת שקשה לה ולא מספיקה לעמוד ביעדים. זה שוויוני, הגון ומעודד צמיחה. אנחנו לא לוקחים ממי שאין לו ולא ממי שכבר תכנן ועל הבסיס הזה הבטיח לתושבים משהו - זה רק מהכנס עתידית".

ערך את הכתבה: דוד זבולוני 103FM