מפת המנדטים, שהצביעה על שוויון בין הליכוד למחנה הממלכתי במהלך מבצע מגן וחץ, חזרה למבנה שלפני המבצע, והמחנה הממלכתי מובילה על הליכוד בפער של 3 מנדטים. כך עולה מסקר “מעריב־סופהשבוע", שנערך על ידי מנהל מכון פאנלס פוליטיקס ד”ר מנחם לזר.

סקר מנדטים של 'מעריב' חושף: נתניהו עולה, וכמה קיבל גנץ?

עוד עולה מהסקר כי תמונת המצב בין הגושים נשארת כפי שהיא, בעיקר נוכח התחזקות מפלגת הציונות הדתית ב־2 מנדטים, המאזנת את ירידת הליכוד. מפלגות העבודה (2%) ובל”ד (1.8%) לא עוברות גם בסקר זה את אחוז החסימה.

יו”ר המחנה הממלכתי ח”כ בני גנץ (42% בסקר הנוכחי, לעומת 41% בסקר שנערך בשבוע שעבר) גובר גם הפעם על ראש הממשלה בנימין נתניהו (38%, כמו בשבוע שעבר) בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה. מפילוח התשובות עולה כי כל מחנה תומך באופן מובהק במועמד שלו. עם זאת, התמיכה בנתניהו מצד מפלגות הקואליציה (72%) נמוכה מזו שמקבל גנץ ממצביעי האופוזיציה (85%).



זאת בעיקר בשל העובדה כי 13% ממצביעי מפלגות הקואליציה רואים בגנץ מועמד מתאים, לעומת 4% בלבד ממצביעי האופוזיציה, שמעדיפים את נתניהו כראש ממשלה.

בתשובה לשאלה: אם היו מתקיימות היום בחירות חדשות לכנסת, למי היית מצביע? התשובות היו: המחנה הממלכתי בראשות גנץ, גדעון סער וגדי איזנקוט – 28 מנדטים (25 בסקר הקודם), הליכוד בראשות נתניהו – 25 (27), יש עתיד בראשות יאיר לפיד – 16 (17), ש”ס בראשות אריה דרעי – 9 (10), יהדות התורה בראשות יצחק גולדקופף ומשה גפני – 8 (8), הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' – 7 (5).

ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן – 6 (6), חד"ש־תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי – 6 (6), מרצ בראשות זהבה גלאון – 5 (6), עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר – 5 (4), ורע"ם בראשות מנסור עבאס – 5 (4). בסך הכל מפלגות הקואליציה זוכות ב־54 מנדטים מול 66 של האופוזיציה.

בסקר האינטרנטי לקחו חלק 513 משתתפים, והוא בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד. הסקר נערך ב־17־18 במאי, וטעות הדגימה המרבית היא 4.3%.