חברת הכנסת קטי שטרית בשיתוף חברי הכנסת אלי רביבו ( ליכוד) ינון אזולאי( ש״ס) נעמה לזימי( מפלגת העבודה )ובתמיכת שר המשפטים יריב לוין השיכון הרב גולדקנופף, שר האוצר בצלאל סמוטריץ הגישו היום לתיקון והארכה את חוק הדיור הציבורי. מי שהעלה את החוק לוועדת שרים והגיש אותו הוא מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי).

חוק הדיור הציבורי (זכויות רכישה), התשנ"ט–1998 (להלן – חוק הדיור הציבורי), שהיה מהפכה משמעותית לזכאים לדיור ציבורי בישראל, מהווה מנגנון חשוב מאוד לצמצום ממדי העוני בישראל. חוק הדיור הציבורי מאפשר לדיירי הדיור הציבורי אשר מתגוררים חמש שנים לפחות בדיור הציבורי, ואין בבעלותם או בבעלות קרוביהם דירה או מקרקעין אחרים ששוויים עולה על 350,000 שקלים חדשים, לרכוש את הדירות הציבוריות שבהן הם מתגוררים במחיר מסובסד. החוק ללא ספק מהווה צעד חברתי חשוב וראוי, מאפשר לדיירים רבים לשפר את מצבם הכלכלי, מסייע לפתור את מצוקת הדיור בקרב משפחות רבות בישראל, ונותן לאותן משפחות תקווה לגור בדירה בבעלותן. 

לכן, מוצע לתקן את סעיף 20 לחוק הדיור הציבורי ולהאריך את תוקפו לעשר שנים נוספות, ובכך לאפשר לדיירי הדיור הציבורי לרכוש את דירות מגוריהם בהתאם לתנאי החוק בתוך תקופה נוספת של עשר שנים.

ח"כ קטי שטרית (הליכוד): "חוק הדיור הציבורי מגדיר מחדש את תפקיד המחוקק בישראל: מתפיסה של חסד ותלות ממושכת במדינה, לתפיסה של זכות, אשר מובילה לעצמאות כלכלית. אני מקווה כי החוק יקל על משפחות רבות בנשיאת עול הנטל הכלכלי והתמודדות עם יוקר המחייה, ויסייע למשפחות הנתמכות בדיור ציבורי, בדרכן לעצמאות כלכלית".

חה״כ מיכאל ביטון על תמיכת ועדת שרים לענייני חקיקה בחוק המכר: "התקדמות משמעותית למען הארכת תוקף חוק המכר היום עם קבלת תמיכת ועדת שרים לענייני חקיקה בחוק שהגשתי להארכת חוק המכר בעשר שנים נוספות. לאחר מאבק ארוך בכל האמצעים הפרלמנטריים הצלחנו להביא את החוק לקבלת תמיכה ממשלתית. מדובר באחד החוקים הצודקים והחשובים במדינת ישראל, חוק שעושה צדק אמיתי עם השכבות החלשות והמוחלשות ביותר בחברה הישראלית ששילמו במשך עשרות שנים על דירה בדיור הציבורי וכעת יתאפשר להן לרכוש את דירותיהם ואף להוריש אותן לדורות הבאים. מנגנון אמיתי של יציאה ממעגל העוני עבור משפחות רבות. נותרה עוד עבודה רבה להצלת הדיור הציבורי שמופקר על ידי ממשלת ישראל - אך זהו בהחלט צעד בכיוון הנכון".