שדולה חדשה הושקה היום (שני) בכנסת, והיא שדולת העם היהודי. בראש השדולה יעמדו ח״כ מאיר כהן, ח״כ דוד ביטן וח״כ יבגני סובה, ובה ישתתפו 50 שרים וחברי כנסת. השדולה פועלת מאז הכנסת ה-18 בשיתוף עם הסוכנות היהודית, אשר משמשת כגוף המגשר בין מדינת ישראל לבין הקהילות היהודיות בתפוצות. 

פעילותה של השדולה נועדה לחזק את הקשר האסטרטגי בין ישראל לבין יהדות התפוצות, בין השאר באמצעות העמקת ההיכרות בין חברי הכנסת לבין מנהיגי הקהילות היהודיות ויצירת שיח משותף סביב סוגיות הנוגעות למדינת ישראל ולכל חלקי העם היהודי.

בין היתר תעסוק השדולה בנושאים כמו העליה לישראל, חיבור דור העתיד לישראל ולעולם היהודי, בחיזוק חוסנן וביטחונן של הקהילות היהודיות על רקע תופעות האנטישמיות ועוד. 

האירוע התקיים במעמד יו״ר הכנסת אמיר אוחנה, שר העליה והקליטה אופיר סופר, שר התפוצות עמיחי שיקלי, יו״ר הסוכנות היהודית אלוף במיל. דורון אלמוג ויו״ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל. ראש האופוזיציה ח״כ יאיר לפיד ויו״ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, מארק וילף, שלחו ברכה מצולמת.

מזכ״ל הסוכנות היהודית ג׳וש שוורץ הציג במהלך האירוע דו״ח על המגמות העכשוויות בעולם היהודי.

ח"כ יבגני סובה (ישראל ביתנו) אמר באירוע: ״תפקידה של כל ממשלה, ללא קשר למרכיביה הוא לחזק את היחסים עם יהדות התפוצות ולסייע בעליית היהודים וקליטתם. כל ניסיון לפגוע בחוק השבות ולהתנות את העלייה בצרכים פוליטיים משמעותה פגיעה חמורה ביחסים החשובים שלנו עם יהדות התפוצות. עלינו להבין שכל ויכוח פנימי בתוך ישראל משפיע על יהודי העולם, ולכן עלינו להימנע מחילוקי דעות ובכך לצמצם את הקרע בעם ישראל״.

ח"כ מאיר כהן אמר באירוע: "אני גאה לעמוד בראש שדולת העם היהודי, אשר מגשרת בין מדינת ישראל לבין הקהילות היהודיות בתפוצות. היום יותר מתמיד עם עלייה מתמדת בנתוני האנטישמיות בעולם, השדולה הזו הופכת לחשובה מאין כמותה. אנו כולם, ראשי השדולה וחבריה, מחויבים לפעול למען העם היהודי היושב בתפוצות״.

יו״ר ועדת הכלכלה, ח״כ דוד ביטן על הקמת השדולה: ״לכנסת תפקיד מכריע ומרכזי בקשר עם יהדות התפוצות, במיוחד על רקע העלייה באירועים האנטישמים והצורך לפעול למען העלאת כמה שיותר יהודים לישראל. אפעל יחד עם חבריי לעמוד ביעדים אלה״.

יו"ר הסוכנות היהודית אלוף במיל. דורון אלמוג אמר באירוע: ״השותפות בין ישראל לתפוצות היא בעלת חשיבות קיומית. אנחנו חייבים גם להכיר בשונות בינינו, לכבד זה את זה ולקרב לבבות. לקרב לבבות כאן בישראל ולקרב לבבות בתפוצות. אני רוצה לומר בפורום הזה, אנחנו חייבים להגיד תודה ליהודי התפוצות. יש תחושה כאילו העם היושב בציון הוא זה שבנה לבדו את המדינה. ולא היא - זאת שותפות, שותפות שמקורה באחדות הגורל בין יהודי העולם למדינת ישראל״.