תנועת ש"ס טוענת הבוקר (שלישי) כי בפגישה שהתקיימה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראשי המפלגות החרדיות סוכם כי יקודמו באופן מיידי הצעדים לחקיקת החוק להסדר מעמד בני הישיבות, כשבימים אלו עובדים על גיבוש תזכיר החוק מול הגורמים המקצועיים. בש"ס מציינים כי בשבועות האחרונים ח"כ אריה דרעי פעל מול כלל הגורמים לגבש הסכמות כדי לאפשר הצגת חוק מוסכם, לטווח הארוך.

מאז 1948: כך הפכה סוגיית גיוס בני הישיבות לתפוח אדמה לוהט עבור ממשלות ישראל
שר חרדי על חוק הגיוס: "אם נתניהו אומר שהוא לא יכול - שיילך הביתה" | צפו

אמש דרשו ראשי המפלגות החרדיות מנתניהו להתחיל באופן מיידי בחקיקה של מתווה הגיוס, זאת לאור העובדה שתוקפו של החוק הנוכחי יפוג בתחילת חודש יולי ואז אין בסיס חוקי לפטור שניתן לחרדים מגיוס. בנוסף, נתניהו נועד אתמול עם ראשי המפלגות החרדיות ושר הביטחון יואב גלנט. בסוף הפגישה מסר ח"כ גפני כי "עמדתנו היא כי ההליכים לחקיקת חוק הגיוס יחלו מיד". לדברי גפני, "זאת עמדה הנציגות החרדית כולה".

חוק הגיוס היה אחת הדרישות במרכז המשא ומתן הקואליציוני בין החרדים לנתניהו. עם כניסתם לממשלה, הם הציבו לממשלה תנאי שהחוק יקודם במקביל לאישור תקציב המדינה, למרות הרגישות הציבורית לסוגיה. בסוף אפריל הסכימו במפלגות החרדיות לדחות את החוק לכנס החורף, ככל הנראה מתוך הבנה שהקואליציה לא תצליח להעביר אותו בקרוב.