מפלגת המחנה הממלכתי ממשיכה להתחזק, ומגיעה בסקר הנוכחי לשיא של 32 מנדטים - בעוד הליכוד מאבדת 2 מנדטים (ויורדת ל־24), ויש עתיד מאבדת מנדט (ויורדת ל־17), לעומת הסקר הקודם. כך עולה מסקר "מעריב", שנערך על ידי מנהל מכון פאנלס פוליטיקס ד"ר מנחם לזר.

לא שולט בקאוליציה, בליכוד ובגורלו: נתניהו איבד שליטה
"אין שום בסיס": מחלוקת באופוזיציה על התנאים לחזרה להידברות

במאזן בין הגושים, הקואליציה ממשיכה להיחלש ומקבלת 50 מנדטים בלבד (ירידה של מנדט מהשבוע שעבר), לעומת 70 מנדטים לאופוזיציה.
גם בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה עולה בני גנץ לנתון הגבוה ביותר שלו, עם 47% אשר רואים בו את המועמד המתאים ביותר לתפקיד.  ראש הממשלה בנימין נתניהו, לעומתו, יורד ומגיע ל־37% בלבד.

מי מתאים להיות ראש ממשלת ישראל? תוצאות סקר ''מעריב'' (צילום: מעריב)
מי מתאים להיות ראש ממשלת ישראל? תוצאות סקר ''מעריב'' (צילום: מעריב)

קרוב למחצית (48%) ממשתתפי הסקר סבורים כי לאור תוצאות הבחירה לוועדה לבחירת שופטים, האופוזיציה צריכה להמשיך את השיחות בבית הנשיא. 23% נוספים סברו שהיא צריכה להפסיק את השיחות, ועוד 29% היו חסרי דעה בעניין. התמיכה בהמשך השיחות בולטת במיוחד בקרב מצביעי מפלגות הקואליציה הנוכחית (53%).

עם זאת, גם בקרב מי שהצביעו ב־2022 למפלגות המרכיבות את האופוזיציה יש רוב למי שסבורים שהשיחות צריכות להימשך (46%), לעומת מי שחושבים שצריך להפסיק אותן (32%).

האם צריכה האופוזיציה להמשיך במו''מ על הרפורמה המשפטית? תוצאות סקר ''מעריב'' (צילום: מעריב)
האם צריכה האופוזיציה להמשיך במו''מ על הרפורמה המשפטית? תוצאות סקר ''מעריב'' (צילום: מעריב)

רוב משתתפי הסקר (62%) אינם יודעים (או אינם מתעניינים בסוגיה) מי המתאימה יותר לתפקיד יו"ר מפלגת העבודה. מבין מי שכן בחרו בעבודה, קיבלה ח"כ אפרת רייטן 22%, ולאחריה הח"כיות מרב מיכאלי ונעמה לזימי עם תוצאות צמודות של 9% ו־7% בהתאמה. גם בקרב מי שהצביעו בבחירות האחרונות למפלגות האופוזיציה הנוכחית ישנו ציבור גדול (42%) שלא יודע מי המתאימה יותר לתפקיד. רייטן זוכה אצלם לשיעור הגבוה ביותר – 36%, לעומת 12% למיכאלי ו־11% ללזימי. ח״כ גלעד קריב לא נדגם בסקר, משום שהוא היחיד שטרם הודיע שהוא מתמודד והצהיר כי הוא מתרכז באיחוד השמאל הציוני.

בתשובה לשאלה: אם היו מתקיימות היום בחירות חדשות לכנסת, למי היית מצביע?  התשובות היו:
המחנה הממלכתי – 32 (31 בסקר הקודם), הליכוד – 24 (26), יש עתיד - 17 (18), ש"ס – 9 (9), יהדות התורה – 7 (7), חד"ש־תע"ל – 6 (5), הציונות הדתית – 5 (5), ישראל ביתנו – 5 (6), רע"ם – 5 (4), עוצמה יהודית – 5 (4) ומרצ – 5 (4).

מצב הגושים - סקר מנדטים של ''מעריב'' (צילום: מעריב)
מצב הגושים - סקר מנדטים של ''מעריב'' (צילום: מעריב)

עוד עולה מהסקר כי מפלגת העבודה ממשיכה להתרחק מאחוז החסימה, כאשר בסקר הנוכחי היא מקבלת 1.7% בלבד, לעומת 2% בסקר הקודם. בל"ד רחוקה עוד יותר מאחוז החסימה – 1.5% בסקר הנוכחי, לעומת 1.7% בסקר הקודם.

בסקר האינטרנטי, שנערך אתמול, לאחר הסערה סביב הבחירה לוועדה לבחירת שופטים, השתתפו 512 משתתפים. הסקר בוצע על גבי מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים כאחד, וטעות הדגימה עומדת על 4.3%.