השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר משתתף הבוקר (שני) בדיון מיוחד בוועדה לביטחון לאומי בכנסת בראשות ח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית), לסקירה מיוחדת על פעולות משרדו, הישגי המשרד מעת שנכנס לתפקידו, תכניות העבודה ואופן ביצוע תקציב המשרד. 

בהתייחס למשמר הלאומי, אמר בפתח דבריו: "אנשים מסוימים לוקחים את זה למיליציות ומשמר של בן גביר. אם לא נתנתק ונבין שעם ישראל צריך לשרוד בבית שלנו, ובבית יש שרפה! לא הממשלות הקודמות ולא אף אחד התמודד כמו שהמשרד הזה התמודד. אני רוצה להודות לשרים קודמים שעשו עבודה מצוינת אך השריפה הלכה וגדלה".

"יש פער בין העבודה שנעשית במשרד לביטחון לאומי לבין מה שהתקשורת מנסה להציג. התקשורת שלא נתנה לנו דקה אחת של חסד אלא ניסו לפגוע בי כשר וסימנו אותי. יש תהליכים שלא התקיימו שנים על גבי שנים. הייתה מגמה לא טובה שלא מתחילה בשנה הקודמת אבל תחושת הביטחון האישי אנחנו רואים תחושות לא פשוטות בשנת 2022 והתדרדרות, זה מצב המשרד והמשטרה שאנחנו מקבלים. אני לא מאשים, אני מציג את הדברים שאני רוצה להשיג", הוסיף.

לדבריו, "כאשר אני מגיע למשרד אני מוצא משטרה במצב לא טוב כמו ארגונים אחרים. 1800 מתפטרים ופורשים מהמשטרה נכון לשנת 2022 אבל האמת היא מה הפלא?! המציאות היא שהמשטרה נחלשת מאוד מאוד. לוחמים מרגישים שאין להם גיבוי. בעיה מרכזית היא השכר, כשאני מגיע למשרד אני מוציא שוטרים שמקבלים נטו 7000 ש"ח גם בשבתות, גם בבקרים גם בלילות. הדבר הזה חוסם אנשים להתגייס למשטרה ולשמר אנשים". 

עוד אמר כי "לקחנו כספים קואליציוניים ונתנו למשטרה. כשאני נותן למשטרה אני נותן לכולם, לילדים שלנו לכל הילדים של חברי הכנסת כאן, בעייני זה הדבר הכי משמעותי. תמונת המצב בשכונות ובערים המעורבות עברתי שם והתושבים אמרו כי התחושה היא שמפקירים אותנו. יש מגמה ממאי יוני יולי 22 עלייה תלולה מאד באירועי הרצח בעיקר במגזר הערבי שנמשכים בנובמבר ודצמבר ואלה נמשכות והתחושות קשות".

 "רואים את הירידה אחרי שומר חומות.  הנתונים מצביעים על אותם פערי משילות עקביים, הסדר הציבורי. לא הייתי יודע אם הייתי קורא לזה רק סדר ציבורי אלא טרור לאומני. ישנה דרישה לביטחון אישי וזו הסיבה אליה נבחרתי כדי להשיב את הבטחון הציבורי", ציין השר בן גביר.

בעניין הצימוד האלקטרוני: "עשינו פלאים בחוק הזה שהוא מאוד בעייתי כי בכל תלונה ניתן לצמד ולאזוק. זה פגיעה בחירות. גברים אלימים וחלאות אדם צריך לטפל בהם אין ספק. לצערי החוק הזה לא היה פותר את מקרי הרצח בחצי שנה האחרונה, אך שיפצנו את החוק והכנסנו בו קרטריונים שונים כדי למנוע תלונות שווא".