ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת החוק הפרטית של ח"כ לימור סון הר מלך בנוגע לפעילות חתרנית של סטודנטים באוניברסיטאות. שר החינוך יואב קיש, בחן את פרטי ההצעה והחליט לאשר לקדם סעיף אחד מתוך ההצעה. על פי סעיף זה, על מוסד אקדמאי לסגור תא סטודנטים שתומך בטרור. 

על פי הצעת החוק, יקודם בחקיקה החלק שמתייחס לתא סטודנטים אשר יביע תמיכה במעשה טרור או בארגון טרור וזה יסגר באופן מידי על ידי המוסד האקדמי אליו הוא משתייך. שאר סעיפי החוק לא יקודמו בשלב הזה.

שר החינוך, יואב קיש: "כולי תקווה שאין מקרים שכאלו באקדמיה אך ברור לכול כי לא יתכן שסטודנטים הלומדים במדינת ישראל, יתמכו בחסות המוסדות האקדמיים במעשי טרור וארגוני טרור אשר פוגעים באזרחי המדינה". 

בדברי ההסבר של הצעת החוק נכתב: "מוסדות אקדמיים הפכו בשנה האחרונה לבמת הסתה מרכזית במדינת ישראל. באוניברסיטאות תל אביב, ובן גוריון ובאוניברסיטה העברית קיימו סטודנטים  הפגנות מפורשות בעד אינתיפאדה, ובמקרים מסוימים אף קראו באופן מפורש קריאות בעד מחבלים מארגוני טרור. כמו כן, נעצרו סטודנטים בחשד למעורבות באירועי טרור וחלקם אף הורשעו, וכל זאת ללא מענה הולם מצד המוסדות האקדמיים. 

"בנוסף לכך, הפך יום העצמאות בישראל ליום הנפת דגלי ארגון הטרור אש''ף במוסדות אקדמיים – הממומנים בידי מדינת ישראל שזהו יום עצמאותה הריבוני. המסגרת החוקית הקיימת  לא מקצה מספיק כלים למוסדות אקדמיים כדי לפעול מול תמיכה מפורשת בטרור. הדעת לא נותנת שסטודנטים ייאלצו ללמוד לצד מי שהביעו תמיכה מפורשת בפיגועי טרור, מול שתיקה מוחלטת של הנהלת המוסדות.

"מוצע בזאת לשנות החוק בכדי לשים קץ להסתה באקדמיה, ולקבוע שאין להביע תמיכה תמיכה במאבק מזוין נגד מדינת ישראל, במעשה טרור או בארגון טרור, וכן שאין להניף בשטח מוסד להשכלה גבוהה דגל של מדינת אויב, ארגון טרור או הרשות הפלסטינית. על פי המוצע, עבירה על איסורים אלה, תוביל להשעייה של הסטודנט על ידי המוסד, לתקופה שלא תפחת מ-30 ימים. סטודנט שעבר עבירה כאמור פעם נוספת, יורחק לצמיתות מהלימודים באותו מוסד, ותישלל זכאותו להכרה בתואר הניתן בישראל או מחוצה לה. 

"עוד על פי המוצע, מוסד להשכלה גבוהה יביא לסגירתו של תא סטודנטים שפעל בניגוד למוצע. כמו כן, סטודנט שהורשע בעבירת טרור, יורחק לצמיתות מהמוסד, וזכאותו להכרה בתואר מישראל או מחוצה לה, תישלל ל-10 שנים. למען הסר ספק, אין במוצע כדי לשלול את זכאותו של סטודנט להשמיע טיעוניו ביחס להאשמות כאמור, וכן את זכותו לערער על החלטה להשעותו או להרחיקו".