43% ממצביעי הליכוד סבורים כי יש לוותר על הרפורמה המשפטית כדי לחזק את האחדות הלאומית. כך עולה מסקר בזק שביצע המכון הישראלי לדמוקרטיה על המחאה ולקראת השלמת החקיקה לצמצום עילת הסבירות.

עוד נמצא כי 70% מכלל המשיבים במדגם סבורים כי הפגנות מול בתים של נבחרי ציבור הן לגיטימיות, ו־45% סבורים כי יש סיכוי גבוה שבעתיד הנראה לעין תפרוץ בישראל מלחמת אזרחים אלימה. לפי המדגם, קצת פחות מרבע (23%) ממשתתפיו דיווחו כי השתתפו באירועי מחאה, לעומת כ־77% שדיווחו שלא השתתפו. בנוגע לשאלת הלגיטימיות של אי־ההתייצבות למילואים, נמצאה תמיכה של 65% לכך מצד מצביעי שמאל – עלייה ברורה לעומת 47% שתמכו בכך בפברואר השנה.

לפי עורכי הסקר, פרופ' תמר הרמן וד"ר אור ענבי ממרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות במכון, בקרב מצביעי המרכז יש כיום לגיטימציה גבוהה להפגנות ורוב קטן המתיר גם חסימת כבישים, אבל יש רק מיעוט התומך בחסימת נתב"ג, ועוד פחות מכך - באי־התייצבות למילואים, 28%. זאת ועוד, השיעור הגבוה ביותר של המשיבים סבורים כי עד כה המחאה עיכבה במידה מועטה את התקדמות החקיקה במסגרת הרפורמה. עורכי הסקר אף שאלו "באיזו משתי האפשרויות הבאות חשוב יותר להתקדם היום – קידום הרפורמה במערכת המשפט על פי הצעת רוטמן־לוין, או לוותר על הרפורמה ולהשקיע מאמץ מקיף של הקואליציה והאופוזיציה יחדיו לחיזוק האחדות הלאומית?".

רוב המשיבים מעדיפים ויתור על הרפורמה והתמקדות בחיזוק האחדות הלאומית (58%), לעומת רק כרבע הסבורים כי במצב הנוכחי יש להמשיך ברפורמה (27%). הסקר נערך בדגם ארצי מייצג של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל, בקרב בני 18 ומעלה.