חבר המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, עו"ד ערן בן ארי, נאם בהפגנת הימין ואמר: "בוועדה לבחירת שופטים יש שני נציגים של לשכת עורכי הדין, אבל בלשכה לא נותנים לנו שנציג אחד של הלשכה יהיה מהאופוזיציה הימנית".

כזכור, ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד עמית בכר, שנבחר לפני כשבוע ברוב מוחץ לראשות לשכת עורכי הדין, תקף את עו"ד יצחק נטוביץ העומד בראשות סיעת 'יוזמה – ציונות משפטית' אשר חברי כנסת מרשימת "הציונות הדתית", בהם יו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן, המליצו להצביע לה. סיעתו של נטוביץ הינה השנייה בגודלה במועצה הארצית של הלשכה, עם שלושה מנדטים, אחרי סיעתו של בכר שזכתה ב-16 מנדטים, ומהווה רוב של המועצה.

נטוביץ' שלח לבכר מכתב בו הוא דורש מבכר לתת לנציגי השמרנים בלשכה מקום אחד בוועדה לבחירת שופטים ומקום אחד בוועדה לבחירת דיינים. נטוביץ טען במכתבו כי "מדובר בדרישה לגיטימית אשר אף הועלתה ע"י חברים רבים מהצד הפרוגרסיבי של המפה הפוליטית". עוד כתב נטוביץ כי "הסדר כזה יכול להוריד את הרצון של חברי כנסת להמשיך בהליך של הוצאת נציגי הלשכה מהוועדה ואף להפיכת הלשכה לוולונטרית".

בעקבות כך, עמית בכר הגיב בתקיפות רבה, כאשר הוא מכנה את דרישתו כניסיון להלך עליו אימים, זאת בשל האמירה של נטוביץ כי מינוי נציג שמרן לוועדה לבחירת שופטים עשוי לגרום לעצירת החוק לפירוק לשכת עורכי הדין שעבר השבוע בוועדת שרים לענייני חקיקה.

בכר הבהיר לנטוביץ כי האחראים על המשא ומתן מטעמו אלה יוסי ויצמן ולירז ראש, נציגים של הציבור החרדי והדתי לאומי וכי על נטוביץ לפנות אליהם בכדי להגיע להסכמות. בנוגע לאמירתו של נטוביץ על החוק לפירוק לשכת עורכי הדין, בכר הגיב בחומרה רבה.

"ההצעה החצופה רק מדגימה כמה הצעת החוק לפירוק הלשכה היא בריונית ואנטי דמוקרטית", כתב בכר. "אני מתפלא שאתה משתף פעולה עם הפטרונים הפוליטיים שלך בניסיון להלך עלי אימים בנוגע לבחירת נציגים בוועדה לבחירת שופטים".

בכר הוסיף: "הוצאת את המרצע מן השק - הם ואתה רוצים ללחוץ עלי לבחור נציג נח לוועדה לבחירת שופטים ואז תבטלו את החוק המושחת לפירוק הלשכה. איציק, אתה בוודאי למדת שעלי לא מהלכים אימים ולא מזיזים אותי מהדרך. וזה לא רק עלי - זה על כל הלשכה, עשרות אלפי עורכי דין שהצביעו באופן דמוקרטי ובהיקף חסר תקדים והיסטורי".

בכר סיים את מכתבו: "כנראה עדיין לא הפנמתם את המסר הדמוקרטי החשוב. לפי התוצאות ברור לגמרי שלסיעה שלי הצביעו יותר אנשי ימין ויותר חובשי כיפה מאשר לסיעתך, ולאור הגיוון והרצינות של חבריי לסיעת תקווה ללשכה, לאור הדרך הישרה ולא פוליטית בה אנו צועדים, זה בהחלט מובן".