מליאת הכנסת אישרה היום (ראשון) בקריאה ראשונה את הצעת החוק לפיצוי קורבנות טרור. הצעת החוק עברה ברוב של 26 חברי כנסת בעד, ושישה מתנגדים. הצעת החוק שיזם ח״כ יצחק פינדרוס (יהדות התורה) עם קבוצת חברי כנסת נוספים שזכתה לתמיכה מהקוליאציה והאופוזיציה ובקונצנזוס נרחב מצד כל סיעות הבית הציוניות, קובעת כי נפגעי טרור יוכלו לתבוע פיצויי נזיקים מארגוני וגורמי טרור, המעודדים פיגועים באמצעות תשלום משכורות למחבלים.

הצעת החוק תאפשר לנפגעי טרור ומשפחותיהם להגיש תביעות נזיקין נגד הנותנים שכר ותגמול בעד ביצוע מעשי טרור ולקבל פיצויים לדוגמה. במסגרת זאת, מוצע שפיצויים אלו לא יהיו ניתנים לניכוי מכל סכום המשולם לנפגעי מעשה הטרור מטעם המדינה. עוד מוצע כי נפגעי הטרור יוכלו לממש את פסק הדין מכל נכס של המעורבים במימון טרור, לרבות מהכספים המוקפאים לפי חוק להקפאת כספים ששילמה הרשות הפלסטינית בזיקה לטרור המועברים אליה מממשלת ישראל, התשע"ח-2018. 

יוזמי ומנסחי הצעת החוק, עו"ד אשר שטוב, חוקר מבית הספר למשפטים של אוניברסיטת קולומביה ואיש העסקים סנדר גרבר שהעביר את חוק טיילור פורס ואת חוק קיזוז כספי משכורות המחבלים, ציינו: ״החוק החדש הוא צעד חשוב מאין כמוהו בדרך להשגת צדק עבור נפגעי טרור. החוק יאפשר לנפגעים לקבל את הפיצויים המגיעים להם, ויחזק את המסר שטרור איננו משתלם. הסרת החסמים הקיימים כיום בחוק הישראלי יאפשרו לגבות מחיר כבד מגורמי הטרור כפי שקיים בדיוק בחוק האמריקאי. אנו מודים לח"כ יולי אדלשטיין, יו"ר ועדת חוץ וביטחון, על הסיוע הרב בקידום הצעת החוק״.

ח"כ יצחק פינדרוס, יוזם החוק: “אנחנו מבקשים היום לערוך תיקון היסטורי ומוצדק לנפגעי הטרור. הגיע הזמן שמי שפועל לקידום טרור ישלם על כך דרך הכיס. זוהי הדרך האפקטיבית ביותר לפגוע בצינורות החמצן של הטרור. אני רוצה להודות למי שעומד מאחורי הצעת החוק, סנדר גרבר, שמקדם ללא לאות את ההכרה בסבלם של נפגעי הטרור, ואחריותם של מממני הטרור לפצות את אותם נפגעים״.