במהלך השבועות האחרונים נוכח ההפגנות נגד הרפורמה במערכת המשפט, בין היתר בתל אביב, עולה השאלה האם שוטרי משטרת ישראל עברו את הגבול באלימות כלפי המפגינים. ראש עיריית תל אביב־יפו רון חולדאי שוחח עם גדעון אוקו ברדיו 103FM והביע את דעתו על הלך הרוח הנוכחי במדינה ובעיר המרכזית. 

"העיר תל אביב יפו מאז ומעולם הייתה העיר של הדמוקרטיה. כיכר הדמוקרטיה החדשה בקפלן, הם שהפכו אותה לכיכר הדמוקרטיה. העיר תל אביב יפו, בגלל החופש שבה כל אחד יכול להביע את דעתו, בסופו של דבר מייצגת את הערכים הדמוקרטיים שמודגשים מאוד במגילת העצמאות. 

על האלימות של השוטרים בהפגנות בעיר, אמר: "אני רואה את זה, אני מקווה שהדברים ישתנו. אנחנו רואים השתנות. השפעתי על הרבה מאוד דברים במהלך כהונתי כראש העירייה, תל אביב הייתה ותישאר מעוז של הליברליזם והחופש במדינת ישראל תחת הנהגתי, ואני אשמור על זכויותיהם של תושבי תל אביב. אני בודק בני אדם בארגונים לפי המעשים שלהם, לא לפי הדיבורים שלהם".

באשר לאורנה ברביבאי, אשר מתחרה מולו לראשות העירייה, אמר: "אני לכל בחירות מתייחס מאוד ברצינות, אני גם תמיד זוכר את המשפט הידוע של חיל האוויר שאומר 'בכל מצב ראה את האויב כהכי טוב ותוכיח שהוא איננו כזה'. אני אעשה הכול כדי לגבור עליהם".

אורנה ברביבאי באירוע הכרזתה על התמודדות בבחירות לראשות עיריית תל אביב. צילום: אבשלום ששוני

"הקדנציה האחרונה שלי הייתה הטובה ביותר מבין החמש", ציין. "כך תרבות, הבימה עבר לראשות עיריית תל אביב, הבארבי עובר ליפו, התדר ימשיך להתקיים. החינוך השתפר בצורה דרמטית, חוץ מהנושא של מחסור בכוח אדם שהוא בעיה לאומית. בימים האלה יש כמה וכמה דברים מאוד חשובים, לא סתם אמר מנכ"ל נת"ע שבלי עיריית תל אביב יפו הקו האדום לא היה נפתח".

"כאן צריך בן אדם מנוסה ושיש לו את היכולת להבדיל בין עיקר לטפל. צריך לשמור על העיר הזו בעידן של ממשלה עוינת. אנחנו צריכים לשמור על העיר הזו וצריך בן אדם מנוסה. אינני מתמודד עם הטענה הזו כי אין צורך - כוחי במותניי, אני אשמור על תל אביב ואדאג שעוד כמה דברים חשובים שצריכים להתקיים יתקיימו", סיכם.