חבר הכנסת זאב אלקין (המחנה הממלכתי) שוחח היום (רביעי) עם ענת דוידוב בתכניתה "איפה הכסף" ב-103FM והביע את דעתו באשר למצב כשירותו של צה"ל, הגיב להתקפות על הרמטכ"ל ובכירים בצה"ל מצד חברי קואליציה, וגם: הסביר על המשבר בענף הנדל"ן.

מאז 1948: כך הפכה סוגיית גיוס בני הישיבות לתפוח אדמה לוהט עבור ממשלות ישראל
בכפוף לשימוע: כתב אישום יוגש נגד שני מעורבים בפרשת עמוס לוזון | כל הפרטים

"לצערי, יש סיבות טובות להיות מודאג", אמר בפתח הראיון בקשר למשבר בצה"ל, והוסיף: "לא צריך אותי כשהרמטכ"ל, שר הביטחון ומפקדי חיל האוויר מודאגים. לא צריך אותי. אני איש פוליטי, אפשר לחשוב שיש לי אינטרס כזה או אחר. ההתקפות על הרמטכ"ל לא מוצדקות וזה חמור מאוד, אם הרמטכ"ל חושב שיש סיבה להיות מודאג ושפעילות הממשלה עלולות להוות נזק, תפקידו להשמיע את הקול".

"אם הוא חושב שיש סיבה להיות מודאג ושפעולות הממשלה יכולות להביא נזק משמעותי לצה"ל ולכשירות צה"ל, אז תפקידו להשמיע את הקול", אמר בנוגע לביקורות המושמעות כנגד הרמטכ"ל. "אני לא ראיתי שהוא יוצא לציבור, מצד אחד הוא מנסה לטפל בתופעה בצורה מאוד מיומנת ומקצועית, ומצד שני, מחובתו לבוא לדרג המדיני ולשים להם מראה מול העיניים מה ההשלכות של פעולות הממשלה. אני נדהם שעד היום, למרות שכמו שאמרתי לא מפקד חיל האוויר, לא הרמטכ"ל, ולא שר הביטחון מסתירים את הדאגה שלהם בעניין של לאן אנחנו הולכים בעניין של צה"ל - הקבינט המדיני הביטחוני לא טרח להתכנס בנושא הזה".

יואב גלנט: ""פועל לשמור על החוסן הלאומי ולהוציא את צה״ל מהמחלוקת הפוליטית". צילום: שחר יורמן

בנוגע לירידיה בנתוני הדיור אמר: "עצירה של עליית מחירי הדיור וירידה מסוימת אלה דברים שהיו תלויים על הקיר, אמרתי לפני חצי שנה, לא בשמי אגב, בשם המומחים, שכולם צפו עצירת של עליית המחירים לגובה בשנת 2023. אני אומר העצירה ותחילת הירידה קשורים לשני דברים, אחד קשור להגדלה הדרמטית של ההיצע בימי הממשלה הקודמת, הכי הכפלנו את כמות השיווקיים, וזה כמובן יחד עם צעדים אחרים השפיע על הגדלת ההיצע. ובצד השני של המטבע זה הסיפור של ריבית, הריבית גורמת לאנשים לחשוב פעמיים לפני שקונים דירה כי הריבית על המשכנתאות מאוד גדלה, וגם הקבלנים עכשיו שוקלים פעמיים אם להיכנס לפרויקט מסוים כי בסופו של דבר הם דואגים לעלות".

"הדירות שפורסמו על ידי רשות מקרקעי ישראל השנה הזאת, מחציתם נכשלו כי לא היו קבלנים שלקחו את הפרויקטים האלה. המשמעות היא שההיצע ילך ויקטן בצורה דרמטית, נרגיש את זה בעוד שנה או שנתיים, וברגע שהריבית תתייצב על מספר יותר סביר והאינפלציה תיעצר, פתאום אנשים שמחכים לקנות דירה, כולם יקפצו לשוק וכמות הדירות תהיה הרבה פחות ממה שיש עכשיו. הזוגות הצעירים לא יוכלו לקנו דירה. אנחנו בתקופה מאוד מרוכבת כי הכסף שקבלנים לוקחים מהבנק עולה להם יותר וגם יש להם פחות קונים בגלל התופעה של המשכנתא", הוסיף.

סייעה בהכנת הכתבה: נויה חסון 103fm