יו"ר סיעת מאוחדים, סגן ראש עיריית ירושלים, אריה קינג, פנה הבוקר (רביעי) במכתב ליועמ"ש העירייה בבקשה לבחון עבירה על חוק התעמולה ע"י סיעת 'התעוררות' לאור הפעלת 'אוטובוס שבת' על ידם. "יש לתת צו מניעה ולמצות עימה את הדין על הפרת החוק".

בדבריו טען קינג כי "פרסום אוטובוס-השבת והפעלתו ללא עלות מהווה לכאורה עבירה על חוק 'דרכי תעמולה' הקובע כי 'לא תהא תעמולת בחירות קשורה במתן מתנות'". קינג הוסיף ודרש מהיועמ"ש "לעשות שימוש בסמכותך ולתת צו מניעה כנגד סיעת 'התעוררות' שיאסור עליה לממן ולהפעיל תחבורה ציבורית בשבת. כמו כן, אבקשך לבדוק לאלתר האם התחבורה חינם שהפעילה התעוררות בשבת האחרונה מהווה עבירה כאמור, ולמצות עימה את הדין על הפרת החוק".

לדבריו, "אדיר שוורץ עושה תעמולת בחירות דמגוגית על חשבון הסטטוס קוו במדינה בכלל ובעיר ומשתמש  באמצעים פופוליסטיים זועקים כדי לקושש בצורת שוחד בחירות עוד כמה קולות בקלפי. צריך לשים לתופעה הזו סוף. הניסיון הנלוז להטות את הכף, להפר את האיזון בין האוכלוסיות השונות בעיר וליצור התנגשות ביניהן באמצעות טובות הנאה ופרובוקציות סופו להיכשל".

יו"ר תנועת התעוררות אדיר שוורץ: "אנחנו רואים כאן ניסיון של כפייה דתית והפחדה כדי למנוע מציבור גדול לעשות כראות עיניו ביום שבת, תוך האשמות שווא. רוב עצום מהציבור הירושלמי תומך בפתרונות תחבורה יצירתיים וגמישים בשבת, קואליציית לאון-קינג-חביליו צריכה להחליט אם היא מכבדת את השבת של כולם ומאפשרת לכל ירושלמית וירושלמי לשמור אותה בדרכו, או ממשיכה בהברחת הצעירים, דור העתיד של ירושלים, מהעיר. אני קורא לעירייה להפעיל שירות תחבורה ציבורית בשבת לטובת אלה הזקוקים לה - ואם היא לא תעשה זאת, אנחנו נעשה זאת. התעוררות תמשיך, ללא מורא, לפעול לטובת ירושלים של כולם".

אדיר שוורץ (צילום: שרון גבאי)
אדיר שוורץ (צילום: שרון גבאי)

עם זאת, לא רק נושא השבת מעסיק את מערכת הבחירות, אלא גם נושא הנשים המתמודדות. שדולת הנשים פרסמה ריאה פומבית שהופצה ברבים: "בימים האחרונים אנו עדות לעוד ועוד מקרים של השחתת שלטים עם תמונות נשים, בכל רחבי הארץ. בעוד קצת יותר מחודשיים יערכו הבחירות לרשויות המקומיות, ובינתיים נשים חזקות, אמיצות ומוכשרות שבחרו להתודד מסולקות ונמחקות. זו כבר לא מקריות, זו תופעה אסורה, חמורה ואלימה עם אמירה ברורה - אין לכן מקום במרחב הציבורי. אין לכם מקום בתפקידי מפתח. ידעת שרק 6% מראשי הרשויות היום הן נשים? כמו בכל מוקדי קבלת ההחלטות, גם בשלטון המקומי לנשים אין ייצוג אמיתי ועכשיו יש גם מי שמנסים להרתיע אותן מלהתמודד".

"גם מי שמנסים להרתיע אותן מלהתמודד. לצערנו האכיפה בנושא גם ממש לא מספיקה,  ולמרות האיסור בחוק, משחיתי השלטים כמעט ולא נותנים את הדין", הוסיפו. בין המועמדות בבחירות המוניציפליות שפניהן הושחתו, אורנה ברביבאי, לשעבר שרה וח"כית מיש עתיד, שמתמודדות כיום על ראשות עיריית תל אביב.