לחנוכת מדרשת ׳תכלית׳ החדשה בעכו, הגיע היום (שלישי) שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳. מפגיני אזור הגליל נגד הרפורמה במערכת המשפט שמעו על כך, והחלו להתארגן ולהגיע למיקומו של שר האוצר. ״גזענים לא רצויים כאן. אנחנו מפגינים היום נגד האיש שקרא למחוק את חווארה, שהצהיר כי אשתו לא תהיה בחדר ביה״ח עם יולדת ערבייה״, כך נכתב בהזמנת כלל הציבור להגיע להפגנה נגדו. 

להפגנה שהחלה ב-18:00, הגיעו עשרות מפגינים נגד סמוטריץ׳ והרפורמה, ומהצד השני של המתרס - עשרות מפגינים שתומכים בממשלה ובסמוטריץ׳. באזור נכחו 30-40 שוטרים שניסו לשמור על הפרדה בין שתי קבוצות המפגינים. ככל שעבר הזמן, החלו להתקבץ שם עוד ועוד מפגינים משני צידי המתרס: ״השוטרים שמרו על הפרדה בינינו לבין המפגינים האחרים - תומכי סמוטריץ׳״, מספרת ליאת דינמן ליבנה, ממחאת הגליל. 

״באיזשהו שלב, אחד ממפגיני הימין, תקף מפגין שאחז בידו שלט שכתוב עליו ׳שלום, אחווה ושיוויון׳. בהמשך זרקו לעברנו בקבוקים ושפכו מים, והחזיקו שלטי תמיכה בדבריו של סמוטריץ׳ שעליהם כתוב - ״למחוק את חווארה״״. ״אף החלה אלימות כלפיי אחד המפגינים שלנו שהוטח לרצפה. מי שפגע בו - נעצר על ידי המשטרה״, היא מוסיפה. ״פינצ'רו גלגל, השחיתו לוחית רישוי רכב ותקפו באלימות תוך כדי יריקות וקללות מפגיני סמוטריץ׳ את המפגינים שלנו״, טוען איתמר ברגר, אחד ממובילי המחאה נגד הרפורמה בגליל. 

״אנחנו מגיעים לכל מקום שמגיעים שרי הממשלה כדי להזכיר להם שאנחנו חיים במדינה דמוקרטית. אנחנו יוצאים נגד פעולות הממשלה שוברי מערכת המשפט. בכל מקום שמגיעים נציגי הממשלה לצפון - יהיו גם נציגי המחאות מהצפון״, ליאת אומרת. 

מהמשטרה נמסר למפגינים: "נעצרו שני תושבי העיר בני 22 ו-25 לאחר שאחד זרק בקבוק פלסטיק לעבר המפגינים - והשני ירק לעברם. בשני המקרים לא היו נפגעים. החשודים נעצרו והועברו לחקירה בתחנה״.