בשבוע שבו התפוצצה הפארסה המדינית עם לוב, יכולים בממשלה רק להתגעגע לינואר 2019 - אז הוכרז על חידוש היחסים הדיפלומטיים עם צ'אד, המדינה המוסלמית שבמרכז אפריקה. מוקדם יותר החודש הוציאה קרן קיימת לישראל משלחת לצ'אד ובה מומחים ישראלים לגידול תמרים, על מנת להעמיק את שיתוף הפעולה החקלאי בין המדינות. 

בצ'אד רואים בתמרים ענף משמעותי, שעתיד לחזק את כלכלת המדינה בשנים הקרובות. בזכות ההצלחה של הענף בישראל, הוזמנה המשלחת לשתף בידע על גידול תמרים באקלים מדברי.  בחודש פברואר האחרון פתחה צ'אד את שגרירותה בישראל. במהלך ביקורו אז בישראל, התפעל נשיא צ'אד, מהמט דבי, מגידולי התמרים שראה בדרום וביקש ליישם את הידע הישראלי בארצו. 

המשלחת שהתה בביקורה בין היתר בבירה הצ'אדית נג'מנה ובעיר אמדג'ראס כדי ללמוד את תעשיית חקלאות התמרים בצ'אד, ולשתף את הידע והטכנולוגיות הקשורים לשיפור הגידול, היבול והשווקים של מטעי התמרים. בנוסף, עסקה המשלחת בניטור פוטנציאל מאגרי מים במדינה, תוך התחשבות בזרימת נהרות, ירידת גשמים וסחף קרקע.

מנהל מחלקת ניהול וניטור יערות בקק"ל אסף קרואני, שהוא גם ראש המשלחת, מספר: "שיתופי פעולה בינלאומיים כמו זה משמעותיים במיוחד בהתמודדות עם שינויי האקלים העולמיים. רק יחד נוכל להתכונן ולהתמודד עם ההשלכות שלהם. קק"ל מחויבת למציאת פתרונות בני קיימה לאתגרים מקומיים וגלובליים. לכן שמחנו לבקר בצ'אד ולהעמיק את הקשרים שלנו, את ערוצי חילופי הידע ההדדיים ואת שיתוף הפעולה".

אמנון גרינברג, חוקר במו"פ ערבה דרומית ויו"ר "שולחן התמר" במועצת הצמחים, מוסיף: "אנו מברכים על ההזדמנות לשתף את הידע שצברנו בישראל לאורך השנים בתחום החקלאות המדברית. קק"ל ומו"פ הערבה הדרומית פועלות יחד לאורך כל השנה לפיתוח תחומי ידע נוספים ומגוונים בתחומי היערות, האקלים והחקלאות. אין לי ספק שהשותפויות שיצרנו יהיו לעזר לרבים בעולם לייצר מזון איכותי ובריא, לצד התמודדות עם משבר האקלים".