ידוע שעבור אנשי המחאה הבחירות המקומיות זו הזדמנות להפגין את כוחם ולהשפיע וכעת מתברר שהמאבקים זולגים גם למועצה המקומית המנומנמת גדרה שבשפלה, שגם בהם גלשו היצרים למאבקים פנים עירוניים בין הציבור החילוני לדתי.

כך לדוגמה, המועמד איתי גרנק שמתמודד למועצת העיר כתב בפוסט שהעלה שלשום בעמוד הפייסבוק של סיעתו "מחוברים לגדרה" פוסט שכותרתו "סליחה מתושבי שכונת 'גולדה' החדשה ובו נכתב: "שלוש שנים אתם מתפללים בתיכון ולא בבית כנסת מכובד כמו שמגיע לכם. פעלנו לבניית בתי כנסת מחוץ למועצה ובעזרת ה' נפעל עוד יותר מתוך המועצה".

הבטחת הבחירות של גרנק מיד עוררה אמוציות סוערות במיוחד בקרב תושבים שחוששים משנוי בצביון המקום. "לפי דעתי המצע שלכם לחזק את הפגאניים עובדי האלילים", נכתב בתגובה לפוסט. בתגובה נוספת נכתב "יש דברים יותר חשובים מעוד בית כנסת בגדרה" בתגובה אחת נכתב: "חבורת משיחיסטים". בתגובה נוספת נכתב: "נוכלים בכסות משיחיים לא רצויים בישוב שלנו, צאו מכאן, באנו חושך לגרש". 

 איתי גרנק (צילום: אלחנן קוטלר)
איתי גרנק (צילום: אלחנן קוטלר)

בתגובה כתב גרנק: "הכאוס הפוליטי המתמשך הוביל למשבר חברתי עמוק ומדאיג, שחייבים לעצור אותו ולאחות את הקרעים. מתוך אחריות חברתית ואזרחית הקמנו את תנועת מחוברים לגדרה. אמשיך לפעול לחיבור בין דתיים לחילונים בעיר מתוך אחריות לשימור הערבות ההדדית ורוח הסולידריות הישראלית".

גם במועצת העיר ירושלים קיים מאבק יצרי בין מפלגות השמאל במועצת העיר לימין ובראשם סגן ראש העיר אריה קינג, שגם אתמול הגיע לשיאים חדשים כאשר ועדת התמיכות העירונית התכנסה אמש (ב') להצבעה לתקצוב עמותות שהגיש הדרג המקצועי של אגף החברה בעירייה שהפך לסערה התורנית במסדרונות העיר. 

אריה קניג (צילום: שגיב כהן)
אריה קניג (צילום: שגיב כהן)

ההצבעה עסקה בתקצוב עמותות שמאל שמזוהות עם מפלגות השמאל בסך כולל של חצי מיליון שקלים עברה ברוב קולות כאשר כלל חברי מועצת העיר הצביעו בעד תקצוב העמותות ודווקא באופן שמפתיע, יש שיאמרו לטובה גם הסיעות החרדיות, כאשר חבר המועצה מיכאל הלברשטאם (אגודת ישראל), חיים כהן (ש"ס) וישראל קלרמן (דגל התורה) הצביעו בעד התקצוב ביחד עם הסיעות משמאל מרצ והתעוררות וכן נציג הליכוד אלישע פלג.

מנגד, סגן ראש העיר אריה קינג (מאוחדים) התנגד והצביע בדעת מיעוט כנגד התקציב ותקף את חברי המועצה הימניים והחרדיים על כך שהעדיפו לתקצב עמותות שמאל פרוגרסיביות לקידום יהדות מודרנית, כאשר אף עמותה בעלת צביון לאומי, ציוני, מסורתי וכן אף עמותה חרדית שמזוהה עם הציבור הימני אמוני בירושלים לא קיבלה אגורה.

עם זאת, דווקא בנס ציונה נרשמה בשורה לאחר ששמואל בוקסר, ראש העיר נס-ציונה והעומד בראש סיעת "טוב" התאחד עם העומדים בראש רשימת "יחד", בראשות משותפת של יהודה חיימוביץ וליאור אלימלך, ראשי מטות "יש עתיד" ו"כחול לבן" בנס ציונה.  איחוד הכוחות שבין שמואל בוקסר, ראש עיריית נס ציונה לעומדים בראש הרשימה המשותפת "יחד", יהודה חיימוביץ וליאור אלימלך, מבוסס על השקפת עולם ליברלית, סובלנית שבה החלטות מתקבלות מתוך שותפות והסכמה רחבה.

שמואל בוקסר,  יהודה חיימוביץ וליאור אלימלך (צילום: גלית קליין)
שמואל בוקסר, יהודה חיימוביץ וליאור אלימלך (צילום: גלית קליין)

בוקסר מסר: "אני מאמין בכוחה של האחדות. בייחוד בתקופה סוערת חברתית כמו זו שאנו חווים היום, בה השסעים מאיימים לקרוע את המרקם החברתי, אני רואה איך נס ציונה יכולה לזרוח כסמל לסובלנות, קבלה ואחדות. העיר שלנו והקהילה המיוחדת המרכיבה אותה, יכולות להוות עדות לכך, שעל אף הדעות השונות ועל אף ההבדלים, אנחנו יכולים להתאחד על בסיס הבנה וכבוד הדדיים והנכונות לאמץ את היופי שבמגוון".