ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) קיימה היום (שלישי) דיון בהערכת המצב לקראת חגי תשרי. ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הקבינט אישרו את ההיערכות המבצעית, בכלל גופי הביטחון לקראת החגים והדגישו את החשיבות למתן ביטחון ותחושת ביטחון לכלל אזרחי ישראל.

מתיחות נוספת בממשלה: הדרישה של בן גביר שנתניהו לא אישר
נתניהו במסר לבן גביר: "אף אחד לא ימנע מימוש ההסכמות"

כמו כן, נקבע כי הקבינט יקיים דיון באוקטובר בנושא האסירים הביטחוניים בבתי הכלא, עד לדיון זה לא יחולו שינויים. החלטה זו מנוגדת לעמדת השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שביקש להחמיר את תנאי האסירים הביטחוניים.

במהלך ישיבת הקבינט שאל מזכיר הממשלה יוסי פוקס את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, מה חוות דעתה לגבי סוגיית הביקורים לאסירים הביטחוניים שכלואים בישראל.

היועצת המשפטית לממשלה סתרה את טענתו של השר בן גביר כי החוק קובע ביקורים אחת לחודשיים וכי בסמכותו לקבל החלטות בנושא. היועצת המשפטית לממשלה אמרה בדיון כי כיוון שמדובר בנושא מדיני רגיש, הקבינט והממשלה מקבלים החלטות בעניין מאז ומתמיד - ולא רק השר הממונה על שב"ס.

כזכור, בתחילת החודש בן גביר הנחה את שב"ס להגביל את ביקורי משפחות האסירים הביטחוניים מיהודה ושומרון לתדירות של פעם בחודשיים במקום פעם בחודש. בתגובה, השיב השר: "כאנשי חוק, וכשר הממונה על מערכת אכיפת החוק, אין לשירות בתי הסוהר את האפשרות לחרוג מהוראות החוק ופקודת שירות בתי הסוהר הקובעות ביקור משפחות אצל אסירים ביטחוניים בכלא פעם בחודשיים ולא כפי ששב"ס אפשר עד כה ביקורים פעם בחודש".