למרות הפגרה: מליאת הכנסת תתכנס היום (שלישי) לישיבת פגרה מיוחדת בנושא האלימות הגואה בחברה הערבית וחוק יסוד "לימוד תורה". הישיבה תתקיים בעקבות בקשות שהוגשו הן על ידי הממשלה והן על ידי חברי הכנסת ולאחר גיוס של 25 חתימות מצד מפלגת חד"ש-תע"ל בשילוב סיעות מהאופוזיציה ומצד מפלגת ישראל ביתנו בהתאם לכך.

האלימות בחברה הערבית: "יש אוזלת יד שצועקת לשמיים"

סדר היום יכלול שתי הצעות, האחת תעסוק במשמעות ובהשלכות של קידום השינויים במערכת המשפט וחוק יסוד לימוד תורה. השנייה, תעסוק בהשתוללות הפשיעה בחברה הערבית. כמו כן, יכלול שתי הצעות חוק אשר ידונו מטעם הממשלה בקריאה הראשונה; הצעת החוק לתיקון פקודת בריאות העם, מס' 41 והצעת החוק להכללת אמצעי זיהוי ביומטריים במסמכי זיהוי במאגרי מידע. בנוסף לכך, ידונו בהצעת החוק מטעם הממשלה בקריאה השנייה והשלישית; מ/1641-א' – הצעת חוק שחרור על-תנאי ממאסר (תיקון מס' 17 – הוראת שעה) (תיקון מס' 3).

מחד"ש תע"ל נמסר: "היוזמה מוגשת בעקבות הטבח בכפר אבו סנאן בו נרצחו 4 בני אדם ביניהם המועמד לראשות המועצה בבחירות המוניציפליות ג׳אזי סעב, והרצח של מנכ״ל עיריית טירה עבד אלרחמאן קשוע ביממה האחרונה ועוד עשרות מקרי רצח ומאות פצועים לאחרונה בכל היישובים הערבים. בזמן שהחברה הערבית סופרת קורבנות על בסיס יומיומי ומאבדת את ביטחונה האישי״. 

מחד״ש תע״ל הוסיפו: ״הדם הערבי נשפך ברחובות, והממשלה פועלת במכוון לפירוק החברה הערבית הפלסטינית. העומד בראשה עם שותפו הגזען המורשע הממונה על ביטחונם של האזרחים בשתיקה רועמת; במדינה נורמלית רצח של 150 בני אדם בפחות מ 8 חודשים לא רק היה בראש סדרי עדיפויות אלא מביא למצב חירום דחוף ומידי״.

עוד נמסר מהמפלגה: "ההצעה לכינוס מיוחד של מליאת הכנסת בזמן הפגרה הוגשה בעקבות הטבח בכפר אבו סנאן בו נרצחו 4 בני אדם ביניהם המועמד לראשות המועצה בבחירות המוניציפליות ג׳אזי סעב, והרצח של מנכ״ל עיריית טירה עבד אלרחמאן קשוע ביממה אחת ועוד עשרות מקרי ירי, ומאות הרוגים  ופצועים בחברה הערבית. היעדר הביטחון מכה בכל בית ויישוב, ונדרשת תוכנית חירום כללית להתמודדות עם העליה במספר ההרוגים, תחושות הפחד וחוסר המוגנות של התושבים." 

 ״חיי ערבים חשובים, ודמנו אינו הפקר. לא נסכים שהממשלה תמשיך לפעול לריסוק החברה הערבית הפלסטינית בישראל, ולהפקרת גורלנו וחיינו. רצח של 175 אנשים, מספר שיא של נרצחים היה מביא במציאות נורמלית להתפטרות האחראים ולהכרזה על מצב חירום דחוף ומידי, אבל בישראל החיים של יהודים ממשיכים - גם כשערבים נרצחים", הוסיפו.

עוד נטען: ״הממשלה אחראית על כל טיפת דם שנשפכת, כשהחיים של אף אחד לא בטוחים, לא של נבחרי ציבור ולא של אזרחים. ברגע שאין חוק ואין אכיפה, ארגוני הפשיעה משתוללים, ממשלות בעולם היו סוגרות את העסק מזמן. הידעתם למה ממשלת נתניהו- בן גביר מעוניינת בהמשך הכאוס הזה?״

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן מסר בנושא המשמעות וההשלכות של קידום השינויים במערכת המשפט וחוק יסוד ״לימוד תורה״: "בחודשים האחרונים החברה הישראלית כולה עוברת משבר שמוביל לפגיעה אנושה בחוסן הלאומי של מדינת ישראל, בלכידות החברה והצבא דבר שמשפיע קשות גם על הכלכלה הישראלית. למרות האתגרים הרבים שמדינת ישראל מתמודדת עימם בתקופה זו, נראה כי הממשלה ממשיכה בשלה, ממשיכה לקדם שינויים במערכת המשפט וחוקים שנויים במחלוקת שיוצרים הפרדה בין דם לדם. במקום לעצור לרגע, ולעשות חושבים, לקיים דיון מקצועי שיכלול את כלל הערכות גורמי המקצוע, חברי הקואליציה דוהרים קדימה. לא ייתכן שהחוקים הדרמטיים שמקדמים עכשיו ח"כ יריב לוין וחברי קואליציה נוספים במערכת המשפט, לא רק שלא עברו דיון מקצועי, אלא אפילו לא נחשפו בצורה גלויה ומסודרת בפני חברי הממשלה".

עוד הוסיף: "בעוד החברה הישראלית נקרעת מבפנים, ובכירים במערכת הביטחון מצהירים על פגיעה בכשירות צה״ל, נציגי מפלגות ש״ס ויהדות התורה דורשים לקדם עם החזרה מפגרת הקיץ את "חוק יסוד לימוד תורה", חוק שמהווה דה פקטו אישור להשתמטות של מגזר שלם משירות צבאי או אזרחי. מהלך זה עלול להוביל לסופו של צבא העם ולחיסול הרעיון הציוני.״