הבית הלבן שוקל לכונן הסכמי הגנה פורמליים עם ערב הסעודית וישראל כחלק מתוכניתו להאיץ את הנורמליזציה, כך דווח הערב (חמישי) ב'בלומברג' מפי מקורות המעורים בפרטים.

למרות האינטרסים: אלו המכשולים שעלולים לפוצץ את ההסכם הסעודי-ישראלי
בן סלמאן: "בכל יום שעובר - אנחנו מתקרבים לנורמליזציה עם ישראל"

הממשל האמריקאי מאמין שאחת הדרכים להשיג נורמליזציה ישראלית-סעודית היא להציע את שתי הסכמי הביטחון מקיפים מספיק כדי לדרוש את אישור הקונגרס. העסקה תעניק לביידן ניצחון דיפלומטי משמעותי לקראת הבחירות בשנה הבאה. עבור ישראל, זה יפתח את הדלת לעוד עסקים עם אחת הכלכלות הגדולות ביותר במזרח התיכון ותעזור להתמודד עם האיום האיראני. זה יכול גם לעודד מדינות אחרות בעלות רוב מוסלמי באזור ובאסיה לקיים קשרי ידידות עם ישראל, לאור מעמדה של סעודיה.

בנוסף, ההסכמים יכולים להקל על המתיחות באזור ולסייע באבטחת נתיבי משלוח הנפט והגז. פקידים אמריקאים וישראלים דנו בהתייחסות לשתי עסקאות ההגנה כאל חלק למעשה מאותה חבילה כדי להגדיל את הסיכוי שהקונגרס יסכים להן. בעוד סנאטורים רבים נזהרים מכל עסקה המחייבת את ארה"ב להגן על ערב הסעודית, הם יותר מהססים לדחות הסכם רחב יותר אם פעולה כזו תפגע בישראל.

ארה"ב נחושה לטפח שיתוף פעולה רב יותר בין בעלות בריתה במזרח התיכון, לא מעט כדי להתמודד עם ההשפעה הגוברת של סין. חידוש הארכיטקטורה הצבאית והביטחונית שלו באזור נתפס כעת כמכריע, אמרו האנשים. בשבוע שעבר היא שידרגה את יחסי ההגנה שלה עם בחריין, אם כי לא במידה שהיתה צריכה לבקש את אישור הקונגרס. הסעודים אמרו לארה"ב שהם רוצים הסכם שמרחיק לכת מזו עם בחריין, אמרו האנשים.

סעודיה ביקשה ערבויות הגנה מוצקות מארה"ב, גישה לנשק אמריקאי מהשורה הראשונה וסיוע בבניית סקטור אנרגיה גרעיני כחלק מהתנאים לנורמליזציה של הקשרים עם ישראל. היא גם רוצה שישראל תעניק "הטבות" לפלסטינים. ארה"ב מבקשת מסעודיה לרסן את הקשרים עם סין בתחומי הטכנולוגיה העילית הרגישים בתמורה לקשרים ביטחוניים חזקים יותר.

וושינגטון עשויה גם לבקש מהסעודים לשחרר כמה אסירים פוליטיים ולבצע רפורמה בחוקי חופש הביטוי והמשפט הפלילי. וושינגטון וריאד הגיעו להסכמה רחבה על ההיבטים הגרעיניים והביטחוניים, אם כי עדיין יש צורך לעבד פרטים רבים. ערב הסעודית רוצה לא רק לבנות תחנות כוח גרעיניות, אלא להעשיר אורניום באופן מקומי ובסופו של דבר לייצא דלק גרעיני, מה שארה"ב וישראל עדיין חוששות מפניו.

בעוד שישראל היא אחת מבנות הברית הקרובות ביותר של אמריקה בעולם, לשניים אין אמנת הגנה רשמית. רבים בישראל מתנגדים לכך מכבר ומאמינים שזה עלול להגביל את יכולתם לפגוע במדינות או קבוצות אחרות באופן חד צדדי.  הסכם הגנה ארה"ב-סעודי "ישנה באופן יסודי" את מעמדה של וושינגטון במזרח התיכון.