מפלגה ליברלית ימנית חדשה שבראשה יעמוד יועז הנדל עשויה לזכות בשמונה מנדטים - כך עולה מסקר שנערך בימים האחרונים. על פי תוצאות הסקר, מפלגה בראשות שר התקשורת לשעבר תזכה בשמונה מנדטים, בעוד לליכוד ולמחנה הממלכתי 26 מנדטים, ליש עתיד 14 ולישראל ביתנו 6. הקואליציה הנוכחית, ללא הנדל ומפלגתו, תזכה במצב כזה ל־52 מנדטים, ואילו האופוזיציה ל־60. 

מפילוח התוצאות עולה כי תומכי המפלגה החדשה מגיעים בעיקר ממצביעי המחנה הממלכתי (4 מתוך 8 מנדטים) וכן על מי שלא מוצאים את מקומם במפלגות הקיימות (2 מנדטים ממי שלא היו מצביעים או שענו "מפלגה אחרת"). הליכוד אינה תורמת כלל למפלגה החדשה, אולם עורכי הסקר ציינו כי לטענתם ״יש לזכור שמדובר במספרים נמוכים של משיבים שאומרים שיצביעו למפלגה החדשה ולכן יש לצפות לתנודות גבוהות מסקר לסקר״.

הסקר בחן גם אפשרות נוספת, במסגרתה בבחירות הבאות תתפצל רשימת המחנה הממלכתי לשניים: המחנה המלכתי בראשות בני גנץ וגדי אייזנקוט ותקווה חדשה בראשות גדעון סער. בתסריט שכזה מקבלת תקווה חדשה 3.3% השווים ל-4 מנדטים, על סף אחוז החסימה. המנדטים באים בעיקר ממצביעי המחנה הממלכתי, ליכוד ויש עתיד (כמנדט מכל אחת) וכן ממתלבטים (מנדט נוסף).

הסקר בוצע על ידי ד״ר מנחם לזר בתאריכים 20-21.9 והשתתפו בו 507 משיבים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסיה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה – יהודים וערבים. איסוף הנתונים נעשה באמצעות פאנל המשיבים האינטרנטי של panel4all. טעות הדגימה הכוללת עמדה על 4.3%.