שפי פז, הפעילה החברתית נגד ההסתננות וההגירה הבלתי חוקית, והאם השכולה מירב חג׳אג׳, אימה של סגן שיר חג׳אג׳ ז"ל שנרצחה בפיגוע בארמון הנציב ופעילה בפורום ״בוחרים בחיים״, סירבו להתייצב הבוקר (שלישי) לדיון בעניינן בפרשיית ״השחתת משרדי האיחוד האירופי״ בשל טענות לאכיפה בררנית של המשטרה והפרקליטות נגד פעילי ימין.

"מסע השתלחות מקומם": פעיל מחאה נתבע על ידי שפי פז

במכתב שהוגש הבוקר לשופטת על ידי עורכי דינן איתמר ברקאי וארי שמאי כתבו חג׳אג׳ ופז: ״שבוע אחר שבוע אנחנו צופים בתדהמה ביחסה של מערכת אכיפת החוק כלפי מפירי חוק וסדר במסגרת המחאה נגד הרפורמה ושבוע אחר שבוע מכה בנו ההכרה המטלטלת, שיש דין אחד למפגיני שמאל ודין שונה בתכלית לכל מי שמוגדר כפעיל ימין. מספטמבר 2019 עד יולי 2022 קיבלנו, בצוותא ובנפרד, סדרה של כתבי אישום על השחתת פני מקרקעין, קשירת קשר להשחתת פני מקרקעין, היזק לרכוש, הסגת גבול והתנהגות העלולה להפר את שלום הציבור״.

עוד מוסיפות פז וחג׳אג׳: ״הסעיפים שעסקו בהשחתת פני מקרקעין נגעו בין היתר לריסוס גרפיטי בגינת הנרקומנים של נווה שאנן, על לוח פח נטוש על גדר של מאורת סמים, על דלת משרדי האיחוד האירופי, על הכביש מול ביתם של שופטי בית המשפט העליון ועל איסכורית מול ביתה של השופטת אסתר חיות. כל הבקשות להגנה מן הצדק נדחו. בינתיים נקבעו בשטח הלכות חדשות. מותר לרסס גרפיטי. מותר לחסום כבישים. מותר להבעיר מדורות על איילון. מותר לפרוץ למשרדים של קהלת. מותר לשבש את תנועת הרכבות. מותר לחסום את נתב״ג. מותר לקשור קשר בפומבי. מותר לצור על בית ראש הממשלה. מותר לרדוף נבחרי ציבור. מותר לספק תחמושת חיה לתעמולה של האויב. מותר לאיים במלחמת אזרחים״.

לסיום כתבו הפעילות: ״לאור חוסר הצדק המשווע, פשע האכיפה הבררנית, ואמירתה המפורשת של היועצת המשפטית לממשלה כי ״אין מחאה אפקטיבית בלי הטרדה והפרת הסדר הציבורי״, אנחנו דורשות לבטל לאלתר את כתבי האישום התלויים נגד כל אחת מאיתנו בנפרד ובצוותא, למחוק את כל ההרשעות שכבר נפסקו ולשים סוף לפשע הבזוי נגד החוק והצדק. או לחלופין, להגיש כתבי אישום נגד כל מפגין שמאל שנעצר על אותם סעיפים. עד אז אנחנו מסרבות להיות חלק ממראית העין של משפט צדק, ולפיכך לא נתייצב יותר לדיונים בהליכים נגדנו. לא היום ולא בכל יום אחר״.

כזכור, לפי המשטרה, בחודש ספטמבר 2019 רוססו כתובות בכניסה למשרדי האיחוד האירופי שברמת גן. בין היתר נכתב "האיחוד האירופי צאו החוצה" ו"כסף גרמני הורג יהודים".