תנועת אומ"ץ הודיעה על הסתייגותה מבקשתו של השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, לקבל סמכויות נוספות. נציגים מטעם אומ"ץ בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת טוענים כי ההצעה לתיקון פקודת המשטרה אינה מנומקת.

לטענת עו"ד מוטי שנאבל ושלמה קלדרון – יו"ר לשכת המבקרים הפנימיים בישראל לשעבר – דברי ההסבר להצעה כלליים , כך שהשינויים המבוקשים לא באמת מנומקים. טענה נוספת היא כי הרחבת הסמכויות כך שלשר תהיה למשל שליטה מלאה על הכנת תקציב המשטרה, עלולה להכניס שיקולים פוליטיים לתוך עבודת המשטרה.

לטענתם, לנוכח הרגישות הרבה של פעילות משטרת ישראל ובפרט בימים אלה, יש להימנע מכל שיקול זר. גם לתיקון, לפיו המשטרה תוכל לפרסם פקודות מסוימות מעלה, לטענתם, חשש לערבוב מסוכן בין פוליטיקה לשיקולים ענייניים. יו"ר אומ"ץ, פנחס פליצ'ה פלד ועו"ד יצא מינא, הזכירו, כי פקוד המשטרה תוקנה לפני פחות משנה.

על התיקון מדצמבר 2022 חתומים נשיא המדינה יצחק הרצוג, ח"כ יאיר לפיד, שהיה אז ראש הממשלה, שר המשפטים יריב לוין בתפקידו כיו"ר הכנסת ועומר בר לב – השר לביטחון פנים באותם ימים. "שינוי נוסף בפקודת המשטרה זמן קצר מאור לאחר השינויים הקודמים, אינו תקין, יש לתת לשינויים שכבר הוכנסו תקופת זמן של ניסיון בהפעלה", אומר פליצ'ה פלד – "לאחר 75 שנות עצמאות, מן הראוי לחוקק חוק משטרה ישראלי מלא ושלם המתואם למצב כיום".