הממשלה החליטה אתמול לשנות את הרכב וסמכויות הקבינט החברתי־כלכלי, כדי לטפל בכל ההיבטים האזרחיים הנוגעים לניהול מערך המלחמה.

סמוטריץ': "נכשלנו בשמירה על ביטחון אזרחנו, לוקח אחריות"

בראש ההרכב יעמוד שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ואליו יצטרפו השרים גדעון סער, חילי טרופר, יואב קיש, אריאל בוסו ויעקב מרגי. השרה יפעת שאשא ביטון תהיה משקיפה בוועדה.

כמו כן הסמיכה הממשלה את הוועדה לדון במגוון נושאים אזרחיים הנוגעים למלחמה. בין היתר הבטחת רציפות התפקוד האזרחית, מענה כלכלי לבעלי עסקים ולמגזר הציבורי, שיקום היישובים והקהילות בעוטף עזה, הסברה והקמת ועדה שתפעל תחת הקבינט, שאת עבודתה ירכז מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי, בתיאום עם מנכ"ל משרד האוצר שלומי היזלר.

שר האנרגיה והתשתיות וחבר הקבינט המדיני־ביטחוני ישראל כ"ץ התייחס לדיווחים על חידוש חלקי של אספקת המים לתושבי דרום רצועת עזה. לדבריו, "ההחלטה על פתיחת המים בנקודה ספציפית עבור תושבי דרום רצועת עזה, שסוכמה בין ראש הממשלה נתניהו לנשיא ביידן, תואמת את המדיניות שלנו ומאפשרת להדק את המצור הכללי חסר התקדים על עזה בלי חשמל, בלי מים ובלי דלק עד למחיקת חמאס.

בתוך כך, משרד הפנים הגיש תזכיר חוק לדחיית הבחירות הכלליות לרשויות המקומיות ולמועצות האזוריות, שאמורות היו להתקיים ב־31 באוקטובר. הבחירות יידחו בשלושה חודשים - ל־30 בינואר 2024.

גם ממשלת החירום התכנסה אתמול לראשונה. ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח הישיבה: "זוהי הישיבה הראשונה של ממשלת החירום הלאומית. הצטרפו אלינו חמישה שרים נוספים – בני, גדי, חילי, גדעון ויפעת. אנחנו פועלים מסביב לשעון, בעבודת צוות, בחזית אחידה. האחדות בתוכנו מעבירה מסר ברור לעם, לאויב ולעולם".

עם זאת, מי שעדיין לא נסללה דרכו לממשלה הוא אביגדור ליברמן, שהצהיר: "אנחנו תומכים ונמשיך לתמוך בכל פעולות הממשלה שנועדו לחסל את חמאס וראשי חמאס. אני מוכן להצטרף לקבינט המלחמה על מנת להביא לניצחון מהר ככל האפשר. אין לי שום עניין להיות שר מספר 38 בממשלה ולשמש כעלה תאנה".