החזית הצפונית: התכנית לפינוי 28 הישובים הסמוכים לגבול עם לבנון, יצאה הבוקר (שני) לדרך. עם זאת, העיר קריית שמונה נשארה מאחור ואינה נכללת ברשימה. ראש העירייה אביחי שטרן, שוחח על כך ב-103FM. 

"אני מודה ומתוודה שעד לרגע זה אני לא מצליח להבין לדוגמה מה ההבדל בין כפר יובל לשכונת יובלים בקרית שמונה או כפר גלעדי לשכונת בימת תל חי בקריית שמונה. לא ברור לי למה בכל זאת החליטו להשאיר אותנו מחוץ לתמונה", תהה. 

עוד הוסיף: "אני לא חושב שבזמן לחימה, כשאנחנו נלחמים על חיים של אנשים, צריכים לעשות שיקולים של כסף בכלל. תסכימו איתי כולכם שסוללה אחת של כיפת ברזל כנראה עולה כמו כל הפינוי של תושבי קריית שמונה".

הוא תיאר את המצב הקשה שחווים תושבי העיר: "יש 24 אלף תושבים בקריית שמונה, קשה להעריך כמה יש עכשיו, כי זה משתנה. כל פעם כשיש אירוע מסוים יוצאים בבהלה. אנחנו כבר עשרה ימים אחרי, מתחיל לכאוב לאנשים בכיס והם חוזרים חזרה, ואז שומעים שמפנים את כולם מסביב ועוד פעם פאניקה. אנשים פשוט חסרי אונים. מי שכן נשאר הם כל אותם אנשים שלא יכלו להרשות לעצמם לצאת החוצה כפי שהמלצנו פה כל ראשי הרשויות, לא לחכות למדינה בעניין הזה". 

עוד הוסיף בכאב: "אתה יכול לשער לעצמך מה סף החרדה של האנשים שסגורים בבית מול מסכי הטלוויזיה עם השקט המאוד מתוח ומלחיץ הזה, ואני אומר שהנזק שלהם לנפש הוא לא פחות גרוע מפגיעת טיל".

לסיום, הבהיר: "מבחינתי יש שתי אופציות, או שמדינת ישראל תספק להם את המיגון הכי טוב שיש, והיא לא עשתה את זה כמו שאנחנו ידועים – אז האופציה השנייה היא שהיא תספק הגנה בכך שהיא מרחיקה אותה מטווח האש. אבל לא עשו, לא את זה ולא את זה. איך זה ייתכן שיש שטח אש ליד אזרחים? אבל חשוב לציין שתושבי קריית שמונה הם איתנים, חסונים ועם כל הקושי ידענו ימים קשים גם בעבר. אנחנו רוצים לתת את כל הרוח הגבית לכוחות צהל שיתעסקו באויב וכמה שפחות איתנו בעורף".