נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צפוי לבקר בישראל מחר לצורך תמיכה בישראל בזמן המלחמה, זאת בהמשך לשתי נושאות המטוסים אותן מסר ביידן לצבא מתחילת ההסלמה בדרום. הקונסול הכללי לשעבר של ישראל בניו יורק אלון פנקס שוחח על כך עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM.

"יש להם אינטרס עילאי למניעת הסלמה. הנראות של הביקור, וזה חשוב מאוד, תהיה ידידות ומחויבות וסימפטיה. אבל אסור גם לטעות בטקסטים החבויים או במשמעויות. יש פה סוג של חוסר אמון ביכולת הממשלה לנהל את זה", טען. 

עוד הוסיף: "לא סתם יושב מזכיר מדינה אמריקאי אתמול (ב') בישיבת קבינט. אין דבר כזה. מצד אחד אנו יכולים להתפעם ולהתפעל בצדק ובשמחה מהמחויבות האמריקאית, ומצד שני להיות קצת מודאגים ולהרגיש לא נוח עם המעורבות הזו".

כמו כן, התייחס להשערות כי ארה"ב תתערב בלחימה עבור ישראל: "לנשיא אין שום אינטרס להיכנס למלחמה פה, יש להם שיקולים אחרים באוקראינה, רוסיה וסין. יחד עם כך כבר בנאום שלו הנשיא אמר והזהיר שמי שינסה להסלים ולהרחיב את העימות מבחינה גאוגרפית או מעוצמת האש - ארה"ב תגיב. אני מקווה שלא נגיע לזה מהסיבה הפשוטה שאם הם יחליטו להתערב זה יהיה על רקע נסיבות לא נעימות לנו".

עוד טען: "אני רוצה להאמין שמבחינת היכולות הטכנולוגיות של ישראל, אנחנו יכולים להגן על עצמנו. אני גם מכיר חלק מהנפשות ואני חושב שזה המצב. יחד עם כך יש פה חוסר אמון אמריקאי עדין, מנומס באיכות קבלת ההחלטות של ממשלת ישראל. האמריקאים נדהמו והרגישו מאוד לא נעים סביב מה שקרה פיזית בשביעי באוקטובר הם כן סומכים על ישראל, הם לא לגמרי סומכים על ממשלת ישראל".