שר האוצר בצלאל סמוטריץ', הממונה על התקציבים יוגב גרדוס ופרויקטור מרכז השליטה האזרחי טל בסכס קיימו היום (רביעי) תדרוך במשרד האוצר.

"מפסיקים לעצום עיניים": סמוטריץ' בדרישה ברורה מנתניהו בנוגע לרשות הפלסטינית
סמוטריץ': "נכשלנו בשמירה על ביטחון אזרחנו, לוקח אחריות"

מוקדם יותר הצהיר סמוטריץ': "הקמתי הבוקר צוות משימה מיוחד במשרד האוצר. בראשות הצוות יעמוד מנכ"ל המשרד שלומי הייזלר ובו יהיו חברים ראש אגף תקציבים יוגב גרדוס והחשב הכללי יהלי רוטנברג. אנחנו רוצים לפשט תהליכים ולשחרר תקציבים רבים למען אזרחי ישראל. מודה לכולם על ההירתמות. יחד ננצח".

בפתח הצהרתו אמר סמוטריץ': "לקח זמן, כולנו הופתענו, החברה האזרחית התגייסה באופן יוצא מן הכלל, עם ישראל היפה, ואני מודה ומעריך אבל הממשלה עובדת ועובדת טוב. אנחנו מקווים שעכשיו היא עובדת עוד יותר טוב".

עוד אמר כי "האתגר המרכזי שלנו זה מקסימום שגרה. יש לנו חיילים שיביאו ניצחון אבל חלק מהניצחון שלנו אל מול טרור שרוצה לפרק שגרה זה להביא שגרה. זה נכון לכלכלה, למשפחות, לנוער, אז בכפוף להנחיות של פיקוד העורף המשק ומערכת החינוך חייבים לעבוד. לכו תקנו, תצאו, תאכלו, שוחחתי על זה ארוכות עם ראש הממשלה. זה נכון למשפחות, לילדים, אנחנו לא רוצים לחזור למקום של הקורונה - שגרה, שגרה, שגרה זה חלק בלתי נפרד מהניצחון של הנאצים דעאש האלה ואנחנו נעשה הכל בשביל השגרה".

בהמשך הבהיר: "נכנסו למשבר הזה במצב כלכלי טוב, גרעון נמוך ואבטלה מינימלית ואינפלציה שנמצאת במגמת ירידה. מצבנו טוב, אני אומר באחריות, אנחנו יודעים לתת מענה טוב. אנחנו ננהל כאן טוב יותר את המערכת, אנחנו עושים הכל כדי לעבוד מהר יותר, טוב יותר, רחב יותר אבל באחריות, אני אומר את לאזרחים, לכלכלנים, למשקיעים". 

"אנחנו בונים תקציב חדש ל-2024 על מנת להצמיח את הכלכלה הישראלית כמה שיותר מהר", הוסיף. "אנחנו נשמור על הגרעון. נכון, הוא יהיה גדול יותר, גרעון של מלחמה, אך אנחנו מעריכים שב-2023 נסיים גג ב-4% גרעון. זה יהיה קשה, נצטרך להתייעל ולשנות סדר עדיפויות אבל ננהג באחריות בכלכלת ישראל".

בסיום דבריו מסר: "אני אומר למשקיעים - זה הזמן שלכם להשקיע בישראל. אתם תכנסו עכשיו למחירים טובים ותרוויחו. הכלכלה הישראלית, המשק, היי טק הישראלי יפתיעו לטובה ביום שאחרי המלחמה".