שר התפוצות והמאבק באנטישמיות עמיחי שיקלי סיפק דוח מפורט במכתב לשרים בינלאומיים של כעשר מדינות, הקורא לפעול נגד קבוצות אזרחיות עם קשרים לחמאס. בין מקבלי הדוח היו שר ההגנה הלאומית של קנדה, ביל בלייר, ושר הפנים של איטליה, מתאו פיאנטדוסי. בנוסף למכתב, שנשלח בעיקר לשרי פנים ברחבי העולם, הדוח מתאר גם התנהגויות מטרידות של גורמים פרו-חמאסיים במדינותיהם.

השר זוהר בביקורת מרומזת על נתניהו: "מצופה מכולם לא לעסוק בדיון על הנאשמים במחדל"

לפי המכתבים שהגיעו לידי הג'רוזלם פוסט, אחד האנשים שהודגשו בדו"ח לשר האיטלקי היה מחמוד חאנון, שבין היתר עומד בראש "אגודת הצדקה לסולידריות עם העם הפלסטיני" (ABSPP) באיטליה, שהייתה חברה בקואליציית "איחוד הטובים" - אותו ארגון שהוגדר בישראל ובארה"ב בשנת 2008 כארגון טרור בשל האשמות על תיעול כספים לחמאס. בשנת 2021 נסגרו חשבונות ה-ABSPP עקב עסקאות חשודות.

דוח המשרד שופך אור על פעילותו של חאנון: "חאנון פרסם במרץ 2019 שאבו לילה נרצח על ידי 'הצבא הציוני-נאצי'", פירט הדיווח, בהתייחסו לעומר אבו לילה, שנהרג לאחר שביצע פיגוע קטלני בישראל. עוד תיאר הדוח כיצד חאנון "הספיד" תוקפים בני נוער בירושלים באמצעות שיר, והאדיר את מעשיהם האלימים.

תקיפה שביצע ארגון הטרור חמאס על ציר מעבר הומניטרי לתושבי רצועת עזה. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

שיקלי ציטט מהדוח את גם מגמת הנצחה בקרב תומכי חמאס. "בספטמבר 2020 הונצח התוקף אחמד ג'ראר, ראש החולייה שהרגה את הרב רזיאל שבח, באמצעות שיר". כמו כן, שיקלי הצביע על הקשר בין ג'ראר לאביו, נאצר, בכיר בצבא חמאס.

במכתבו לבלייר כתב שיקלי: "למרבה הצער, חמאס לא היה לבד בביצוע פעולת הטרור הבזויה הזו. איראן מימנה אותו, כמו גם את הג'יהאד האיסלאמי והחזית העממית לשחרור פלסטין (PFLP), שלקחו חלק פעיל. ראוי לציין כי בקנדה פועל מזה כשנתיים ארגון המכונה SAMIDOUN, המוכרז כ'זרוע אזרחית' של ה-PFLP. לפי הדוח, נציגי הארגון המיועד פעילים במדינות רבות באירופה ובצפון אמריקה, בראשות חאלד ברכאת, שהוא חלק מהנהגת PFLP בחו"ל".

"ברכאת עוסק בהקמת חוליות לוחמות והנעת פעילות טרור ביהודה ושומרון, כמו גם בחו"ל", ציין שיקלי. "אנחנו מצפים שגם בקנדה הם יסומנו כארגון טרור", דחק, תוך שהוא מעורר עמדה נחרצת נגד הפצת הטרור באמצעות ישויות אזרחיות.