דיון סוער נרשם הערב (רביעי) במחנה הממלכתי כאשר שניים מחברי המפלגה בראשותו של השר וחבר קבינט המלחמה בני גנץ, מיכאל ביטון ואורית פרקש הכהן, קראו לעזיבה מהממשלה. 

"גורם לקיטוב בזמן המלחמה": ביהדות התורה פותחים חזית נגד גנץ

השר גנץ סירב להצעה והשיב: "אני לא עושה שיקול פוליטי, אני אעשה מה שטוב לישראל, ותמיד אם אני עושה מה שנכון לישראל זה בלאו הכי תומך פוליטית".

כזכור, במערכת הפוליטית הופתעו מהביקורת בפומבי של חבר הקבינט ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ בשלישי האחרון כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך הצהרתם המשותפת במסיבת העיתונאים, והתגובות לא איחרו לבוא. 

 בני גנץ ובנימין נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
בני גנץ ובנימין נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

בהצהרה, פנה גנץ לנתניהו ואמר: "מחר יובא תקציב המדינה לשנת 23 להצבעה בקריאה ראשונה. אזרחי ישראל נפגעו כמעט כולם מהאתגרים שמציבה המלחמה גם בהיבט הכלכלי, במיוחד המפונים מבתיהם והמילואמניקים. הם מסתכלים עלינו עכשיו בציפייה. עוד לא מאוחר, לעצור את התוספות התקציביות שאינן נוגעות ללחימה ולמעטפת שלה, ולהעביר אותם כמו את יתר המשאבים הפנויים לצורכי המלחמה. בימים כאלו וברגעים כאלו – נבחנת מנהיגות, ועלינו לגלות אותה. גם בנושא הזה, כמו במלחמה, עלינו לפעול מתוך שיקול לאומי כולל".

שר הפנים משה ארבל הגיב לדבריו ואמר: ״השר גנץ. סעיף 4 לחוק יסוד: הממשלה קובע שהממשלה אחראית בפני הכנסת אחריות משותפת. המשמעות של אחריות  משותפת היא שאנו רשאים להתנגד להצעת החלטה בדיוני הממשלה, אך מרגע שהתקבלה החלטה ברוב, שר מנוע מלמתוח עליה ביקורת בפומבי או להצביע כנגדה בכנסת. מי שמכבד חוקי יסוד אמור לנהוג בדיוק כך. לנצל במה ביטחונית בכדי לפלג בשעת מלחמה ובניגוד לחוק יסוד זו לא ממלכתיות. רק יחד ננצח״.

כמו כן, ח"כ אושר שקלים קרא: "בעקבות הנאום הציני והפוליטי של גנץ אני קורא לאביגדור ליברמן: גלה אחריות וכנס לממשלת החירום הלאומית עוד הערב!".