הערב (שלישי) חברי הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנסו לדיון שצפוי להיות גדוש בסוגיות וגם מתוח. זאת, בין היתר, בעקבות הביקורת החריפה שמתחו על מדיניות הדרג הצבאי מספר שרים בכירים ובראשם - השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר האוצר בצלאל סמוטריץ'. נזכיר כי השותפים הקואליציוניים הבכירים של רה"מ נתניהו התנגדו להמשך הרחבת הסיוע ההומניטרי לעזה, תהו האם אכן הצבא צמצם לאחרונה את היקף המתקפות מהאוויר והאם יש קשר בין שינוי , לכאורה, במדיניות התקיפות האוויריות לבין העלייה במספר האבידות בקרב כוחותינו.

לאור הביקורת של חלק מחברי הקבינט הערב צפוי שיח מתוח בינם לבין הרמטכ"ל ובכירי צה"ל נוספים שייקחו חלק בדיון. ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני תתקיים ברקע הביקור בוושינגטון של השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר. בין סוגיות ביקורו: המשך הסיוע הצבאי של ארצות הברית לישראל , כאשר גורמים ישראלים בכירים מעריכים כי מדובר בעיכוב טכני בהספקה ולא בעיכוב מהותי כלשהו.

כמו כן, הסוגיות שעל הפרק ונידונות קבוע בשיחות רבות שמתקיימות בין הדרג המדיני הבכיר בישראל לבין בכירי ממשל ביידן: האסטרטגיה של היום שאחרי חמאס וכן - המשך מאמצים להתנעת עסקת שבויים. לאחר שחמאס דחה את ההצעה המצרית שדיברה על העסקה התלת-שלבית, גורמים בישראל אומרים כי לעת עתה אין הצעה חדשה, אך  " לא הרמנו ידיים וממשיכים במאמצים". 

זאת ועוד: נושא המתיחות הגוברת בצפון והאפשרות להסלמה משמעותית וצעדי ישראל במקרה זה  יעלה גם הוא בדיון הצפוי הערב במסגרת הקבינט המדיני-ביטחוני.