שגריר ישראל בארה"ב לשעבר דני אילון, התראיין הבוקר (שלישי) ברדיו צפון 104.5FM, והביע את דעתו בנוגע לנקודת הראייה של ארצות הברית בנוגע למלחמה. "המטרה הראשונה של ארה"ב מהרגע הראשון, מה־7-8 באוקטובר. הייתה למנוע הרחבה של המלחמה", טען.

אולמרט משגר עקיצה לנתניהו: "מסתבר ש־2006 הייתה הישג גדול"
מברק דרך בוגי ועד כוכבי: המחדל הכי גדול שלא מדברים עליו נחשף | בריק

עוד הוסיף: "לכן הם שלחו לכאן את נושאות המטוסים. האינטרס האמריקני נשאר אותו דבר. מה גם שהיום פוליטית אנחנו מתקרבים לבחירות בארה"ב, וביידן צריך פה שקט. לכן ראינו גם את הביקור של הוכשטיין, שהוא הנציג המיוחד של הנשיא ללבנון. זה עדיין נשאר אחד היעדים העיקריים שלהם. מי שבסופו של דבר יכול באמת למנוע הרחבה של המלחמה או לגרום לחיזבאללה להסתלק מהגבול - רק צה"ל. מבחינה הזאת, האמריקנים מבינים שהם צריכים לשחק משחק עדין. ללחוץ מדינית, אבל גם להסביר ללבנונים שהם לא יכולים לעצור את ישראל".

בהמשך, הבהיר: "כשהאמריקנים אומרים שצריך למנוע הרחבה של המלחמה אבל מצד שני ש־80 אלף או יותר יהיו עקורים מביתם ולא יוכלו לחזור לבית בגבול הצפוני של ישראל, זה גם מסר לחיזבאללה שזה קו אדום. כולם יודעים שכדי שתושבי הצפון יחזרו, התנאי הבסיסי הוא שחיזבאללה לא יהיה שם. האמריקנים מנסים להוביל זאת בדרכים דיפלומטיות. האינטרס שלהם הוא בדיוק כמו האינטרס הישראלי - להחזיר את חיזבאללה צפונה. לא כל ההדלפות האמריקניות מתואמות, צריך לדעת מתי ההדלפה אמיתית ומכוונת. אני חושב שגם בלינקן יבין שיש פה קונצנזוס ישראלי. לאמריקנים יש יכולות ניטור וניתוח הרבה יותר רציניות ממה שאולי מייחסים להם כאלה ואחרים". 

לחימת כוחות צוות הקרב של חטיבת הנח"ל. קרדיט: דובר צה"ל (צילום :דובר צה"ל)

על סוגיית היום שאחרי ברצועה, אמר אילון: "גם פה הדברים באופן בסיסי לא השתנו. מהיום הראשון האמריקנים הבינו את האינטרס של חיסול חמאס כישות מדינית ששולטת בעזה, וכמובן כישות טרוריסטית צבאית, זה לא השתנה. מה שכן מדברים עליו, וזה כחלק מהלחצים הפנימיים, גם הלחצים הפוליטיים מתוך ארה"ב וגם הלחצים באזור זה לעבור לשלב הפחות עצים. המלחמה פחות ופחות מעניינת אותם, 88 אחוז מהאמריקנים, מה שעומד בראש סולם הדאגות שלהם הוא המצב הכלכלי, ההגירה. המלחמה במקום די רחוק. הם צריכים ורוצים ניצחון ישראלי, ישראל היא הנכס הכי חשוב ומוצלח לאינטרסים האמריקניים, וכמובן לערכים האמריקניים".