מנכ״ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי נפגש היום (ד׳) עם פורום ראשי רשויות של העדה הדרוזית והעדה הצ'רקסית בעיריית מע׳אר. מנכ״ל משרד רה״מ פתח את ביקורו בצפון בניחום אבלים בביתו של הלוחם סופיאן דגש ז"ל, שנפל בקרב ברצועת עזה. שם הביע את הערכתו לתרומתה הכבירה של העדה הדרוזית והתגייסותה מאז פרוץ מלחמת ״חרבות ברזל״. כמו כן, שלח את תנחומיו לכלל המשפחות השכולות.

לאחר מכן, מנכ״ל משרד רה״מ קיים מפגש עם פורום ראשי הרשויות של העדה הדרוזית והעדה הצ'רקסית בעיריית מע'אר שבצפון, בו נכחו גם השיח׳ מואפק טריף ויו"ר הרשויות הדרוזיות ג'אבר חמוד.

לאחר שתכנית החומש הסתיימה בשנת 2023 בניצול גבוה של כ-90%, התקיימה היום פגישת העבודה למטרת הגשת תכנית חומש נוספת לפיתוח היישובים.

במהלך הדיון עלו מספר תחומים המחייבים גיבוש פתרונות, ביניהם דיור, תכנון, פיתוח תשתיות, חינוך, רווחה ועוד.

כזכור, בישיבת הממשלה ביום א' האחרון הממשלה אישרה החלטה להקצאת 12.5 מיליון ש״ח לטובת חיזוק החוסן החברתי ביישובים הדרוזים בעת המלחמה.

מנכ״ל משרד רה״מ אמר בפני ראשי הרשויות כי בכוונתו להביא לאישור הממשלה תכנית חומש נוספת לשנים 2024 עד 2028, לטובת המשך פיתוח היישובים הדרוזים והצ'רקסים.

מנכ"ל משרד רה"מ יוסי שלי בתום הביקור: "היה לי חשוב להגיע לכאן באופן אישי. העדה הדרוזית יקרה לליבנו ומהווה חלק אינטגרלי מהחברה הישראלית. אין ספק כי נדרשת השקעה נוספת בתחומי התשתיות, הבריאות, החינוך ועוד. כל זאת יתוקצב בתכנית חומש מפורטת אותה נביא בקרוב".