משלחת חברי כנסת בהובלת חבר הכנסת יצחק קרויזר סיירה היום (שישי) במטה משפחות החטופים בתל אביב ולאחר שיח משותף הם החליטו לאחד כוחות יחד ולפעול לבניית מתווה דיפרנציאלי מותאם בנוגע לסוגיות המשפטיות של החטופים וההשלכות על התנאים הסוציאליים לשיקומם.

בסיור המשותף שיזם ח"כ קרויזר השתתפו ח״כ קריב, ח״כ ולדימיר בליאק, אורית פרקש הכהן ומיכל שיר. עוד השתתפו בפגישה: עו"ד רז נזרי, היועץ המשפטי של מטה החטופים, עו"ד עמית בכר, ראש לשכת עו"ד בישראל ועו"ד ערן בקר, יו"ר משותף פורום נזיקין וביטוח, חבר המועצה הארצית לשכת  עורכי הדין.

הסיור במנהלת הינו נדבך נוסף כחלק מהדיונים המתקיימים בוועדת החוקה, בהובלתו של קרויזר, אשר דן בזכויות הסוציאליות של השבים והחטופים, והשפעתם של אלה על שיקומם העתידי של השבים והחטופים בשובם הביתה.

בתום הסיור התקיים דיון עומק משותף, עוצמתי, מרגש וכנה בין משפחות החטופים, חברי הכנסת ובהשתתפות עורכי הדין נזרי, בכר ובקר. המשפחות שיתפו כל אחת בתורה בסיפורים קורעי לב, אודות האתגרים המרובים איתם הן התמודדות. מתוך הדברים עלו הצרכים המרובים והמגוונים והצורך לתת מענה רחב בהתאם, מאחר ומדובר באירוע בקנה מידה גדול, אשר מקיף מגוון רחב של אוכלוסיות ומנעד רחב של מעגלים הסובבים סביב המשפחות. בשיח המשותף עלו גם תובנות ומסקנות כי בחקיקה הקיימת נדרשים תיקונים רבים לחקיקה שאיננה מותאמת לצרכים ולסיטואציה הנוכחית. 

הדיון התקיים באווירה חיובית כחלק משיח משותף לאישור מתווה שיבנה בשיתופי פעולה עם חברי כנסת ממגוון סיעות הבית ויוסי שלי, מנכ"ל משרד רה"מ וירון כהן, מנכ"ל המנהלת האזרחית החדשה, יחד עם המשפחות.