פרסום ראשון: קצינים במילואים עתרו לבג"ץ נגד תאריך הבחירות המוניציפליות. העותרים ביקשו מבית המשפט לקבוע מועד לדיון דחוף ולדחות את הבחירות לתקופה של כחצי שנה. 

בעתירה נכתב כי "חיילי מילואים רבים הינם מועמדים שלא ניתנת להם האפשרות להתמודד בבחירות . חיילים מחרפים את נפשם בעבור המדינה. קיימים חטופים שלא נפדו, קיימים נעדרים שלא אותרו. קיימים חללים רבים ותהליכי אבלות לגביהם.

"קיימים פצועים רבים בבתי החולים ובתהליכי שיקום. קיימים במדינת ישראל עקורים רבים מצפון הארץ ומדרומה אשר מאוכלסים בבתי מלון ו/או שמתגוררים אצל קרובי משפחה במרכז הארץ. כל מערכות המדינה ואזרחי עסוקים בענייני המלחמה ותוצאותיה ואין כל אפשרות אמיתית לערוך
הליך אמיתי של בחירות, אשר במסגרתו לכל מתמודד יש את הזדמנות והאפשרות להציג את עמדותיו לבוחר הפוטנציאלי. אין אפשרות לערוך קמפיינים, אין אפשרות לערוך חוגי בית ועוד כהנה וכהנה. במצב הנוכחי עריכת בחירות היא בניגוד מוחלט לחוק ומהווה רמיסה של הוראות החוק", נכתב בעתירה. 

עורך הדין יובל בדיחי, שמשרת בעצמו כקצין בדרגת סא"ל מאז טבח שמחת תורה, מסר למעריב: "אני ואחיי אנשי המילואים יחד עם היחידות הסדירות ויתר אנשי כוחות הביטחון, עושים ימים כלילות חודשים ארוכים החל מיום שמחת תורה במלחמת הקיום בה נמצאת מדינת ישראל. אני מועמד מטעם סיעת "אחדות" למועצת העיר פתח תקווה. לצערי ולדאבוני, קיום הבחירות המונציפליות בעת זו היא פגיעה של ממש בי ובחבריי משרתי המילואים, שאינם יכולים לממש את זכותם להיבחר וכמוהם המועמדים שלהם בני זוג בשירות מילואים והם בפועל משמשים כתומכי לחימה, כאשר כל עול הפרנסה והטיפול בבית נופל עליהם".

מארגון תורת לחימה נמסר ל'מעריב': "המילואימניקים צודקים. מבחינת מועמדים רבים מאד דבר לא השתנה מאז הדחיה הקודמת של הבחירות לרשויות המקומיות. המלחמה על הבית, בצפון במרכז ובדרום, בעיצומה. מבחינת היחידות בהן הם משרתים בעיצומה וכל כולם מרוכזים במצווה זו. לא יתכן שיעמידו מועמד בהתלבטות ערכית קשה 'בין אבא לאמא', בין השליחות הציבורית באזרחות לבין המשימה הצבאית. אנו קוראים לשר הפנים משה ארבל להיות קשוב למי שנלחם עבור מדינת ישראל כבר מעל 120 יום".