נושא הביטחון האישי והמיגון הפך לנחלת כלל המועמדים ומעורר עניין רב נוכח הצורך הגובר מצד התושבים. המועמדים שונים בכל רחבי הארץ בונים תכניות העוסקות בנושא במטרה להבטיח את בחירתם. 

המועמד לראשות העיר רחובות, עו"ד מתן דיל, חשף השבוע תכנית המיגון ובטחון שהוא מייעד לעיר רחובות במטרה להפוך אותה לעיר הממוגנת בישראל, תכנית אשר מטפלת באופן יסודי ב-5 תחומים מרכזיים, ובראשה רעיון פורץ דרך בתחום המיגון הפרטי – כעת כל תושב יוכל להגיע לממ"ד משלו, כאשר שלב התכנון המייגע, הכרוך בבירוקרטיה ובהתקשרות עם בעלי מקצוע, יעבור לאחריות העירייה.

מתן דיל: "ברמה העירונית, עלינו להיערך עם תכניות מעשיות לתרחישי קיצון, לצד השאיפה והתקווה כי לא נזדקק לתכניות אלו לעולם. את תכנית המיגון והבטחון כתבתי עם טובי המומחים בתחום ואני מזמין את כל מי שהנושא קרוב לליבו, להעמיק ולקרוא אותה בהרחבה באתר".  

גם ברשויות נוספות נותנים דגש לתכנית הביטחון. בטירת הכרמל למשל הוצגה תוכנית הביטחון של אליהו כהן, המועמד לראשות עיריית טירת כרמל, הכוללת שני מרכיבים עיקריים. מרכיב ראשון הוא היערכות עירונית בצורת מנהלת חירום איזורית (מח"א). העיר תחולק למספר מנהלות חירום אשר יפעלו בצורה אוטונומית ויספקו שירותי ביטחון ורווחה בחירום. כל יחידה כזאת תהיה בעלת יכולת פעילות עצמאית בלי תלות ביחידות האחרות. 

המרכיב השני קשור לבעיית המיגון החמורה שיש לדירות ולבתים בעיר. לשם כך אומר לנו אליהו כהן אני אדאג  שעיריית טירת כרמל תבצע את התיכנון למיגון הנדרש בדירות ובבתים הפרטיים. העירייה תתכלל את כל תהליך התכנון והבינוי: החל מבדיקת אפשרויות הבנייה, תכנון אדריכלי, תכנון הנדסי, קבלת אישורי בניה ואישורי פיקוד העורף הג"א, ניהול הצעות מחיר מקבלנים, פיקוח על הבניה ועד קבלת תעודת הגמר ושנת הבדק.

בנוסף, העירייה תפעל מול הבנקים כדי להשיג לתושבים המעוניינים בהלוואות לצורך מימון הפרויקט, תנאי מימון נוחים ואטרקטיביים. היוזמה הזאת נועדה לקצר את תהליך התיכנון לטובת מיגון לתושבים בנכסים הפרטיים שלהם ואף להוזיל משמעותית את התשלום לביצוע הבנייה. "אני מאמין שרק התערבות עירונית תצליח לצמצם את פערי המיגון בדירות ובבתים הפרטיים בטירת כרמל" מסכם אליהו כהן.

הבחירות המקומיות צפויות להיערך ב27.02 ויוהיו שונות ממה שהכרנו עד כה. מועד הבחירות המקומיות המקורי היה ה-31 באוקטובר, 2023, אך אלו נדחו בשל מתקפת הטרור והמלחמה.